گوشت های وارداتی برزیلی هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارند

گوشت های وارداتی برزیلی هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارند

کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ورود گوشت های برزیلی در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با تمهیدات انجام شده این محصولات که دارای کیفیت بالایی هستند بزودی در اختیار شهروندان قرار می گیرند و هیچ گونه مشکل بهداشتی ندارند.
حامد طاهریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش تقاضای مردم به مصرف گوشت در ماه مبارک رمضان و رفع نیاز شهروندان این سازمان اقدام به ورود گوشت های دامی از کشور برزیل کرده است.
طاهریان ادامه داد: این گوشت ها در کشور برزیل با نظارت نمایندگان ایران ذبح شرعی و سپس وارد کشورمان می شود.
وی گفت: این محصولات از تونل انجماد گذشته و در دمای 18- درجه ثابت نگهداری می شوند سپس به سردخانه های نگهداری در کانتینرهای برقی متصل و وارد ایران می شوند.
کارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی درباره مهرهای ثبت شده بر روی گوشت ها تصریح کرد: برخلاف تصور مردم این مهرها سرطان زا نیستند و دارای ترکیبات خوراکی نظیر گلیسیرین، میترین و الکل اتیلیک برای تثبیت رنگ هستند.
وی از ورود گوشت از کشورهای دیگر نظیر استرالیا، پاکستان، قرقیزستان و ترکیه نیز خبر دارد و گفت: گوشت دام برزیلی به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسب این کشور برای ورود به ایران مرغوب تر از سایر گوشت ها است.
طاهریان در خصوص علت ارزان یا گران بودن گوشت های برزیلی خاطر نشان کرد: گوساله های برزیلی که گوشت آنها به وفور وارد ایران می شوند نر سه ساله هستند که هزینه تولید آنها در کشور مبدا بسیار پایین است

 
کلمات کلیدی برزیل برزیلی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com