رقابت جدی سویه مرغ آرین با نژادهای خارجی

رقابت جدی سویه مرغ آرین با نژادهای خارجی
مهندس نظری جهرمی مدیر عامل شرکت مرغ اجداد دیزباد از موفقیت در فرایند بهبود ضریب تبدیل توسط متخصصین این شرکت خبر داد.

نژاد مرغ گوشتی آرین که به نژاد ایرانی شهرت دارد و شرکت متولی نگهداشت و رشد این نژاد (دیزباد) نقش مهمی در امنیت غذایی کشور ایفا می کند چند وقتی است که دستخوش تحولات مهمی شده است.



در این میان نظری جهرمی مدیرعامل شرکت مرغ اجداد دیزباد با برشماری مزایای پرورش و مصرف مرغ آرین از جمله کم بودن تلفات این نژاد نسبت به سویه های دیگر گفت: کاهش ضریب تبدیل در مرغ آرین از ۲/۲ به ۱/۷ که با همت متخصصین شرکت مرغ اجداد دیزباد جامه تحقق پوشید، مهمترین دستاورد ماست که با توجه به ارزانی جوجه یک روزه آرین نسبت به جوجه نژاد راس و سلامت بیشتر این محصول پروتئینی رقابت نژاد ایرانی را با سویه های وارداتی وارد مرحله جدی تری کرده است.

وی در تبیین اجمالی شیوه هایی که منجر به کاهش ضریب تبدیل در این نژاد شده، بیان داشت: به گزینی ژنتیکی و تغییر روش های پرورش در بخش GGP، اجداد و مرغ مادر نقش مهمی در این تحول ایفا کرد.

رقابت جدی سویه مرغ آرین با نژادهای خارجی
نظری جهرمی در نهایت بر محوریت پژوهش و بازنگری های علمی در چگونگی عمل به تکالیفی که شرکت مرغ اجداد دیزباد در قبال نژاد آرین بر عهده دارد تاکید کرد و افزود: لازم است مزارع دیگر پرورش مرغ گوشتی نیز در جریان تحولات دانش بنیانی که در دیزباد واقع شده قرار بگیرند، تا با کاهش نیاز به واردات نهاده و ترویج پرورش و مصرف نژاد بومی گام های موثری در پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی برداریم.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com