اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری افغانستان

اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری افغانستان
مدیر عامل جهاد استقلال در وزارت کشاورزی ایران در دیدار با وزیر کشاورزی افغانستان از آمادگی کشورمان برای برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری افغانستان خبر داد.

«عطاءالله عمری» وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری حکومت طالبان با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت ایران در کابل، «ابوالفضل چمندی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استان خراسان رضوی و «حسن همتی» مدیر عامل سازمان جهاد استقلال در وزارت کشاورزی ایران دیدار نمود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری حکومت طالبان، در این دیدار هیئت ایرانی از علاقه دولت و سرمایه‌گذاران ایرانی در زمینه کار و سرمایه‌گذاری در افغانستان سخن گفتند.

همتی در این دیدار از آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان در بخش دامداری، کشاورزی، آبیاری، باغداری، آموزش، سیستم اصلاح نسل حیوانات و فرآوری لبنیات خبر داد و نسبت به آمادگی جهت آغاز کار عملی در این زمینه‌ها نیز اطمینان داد.

وزیر کشاورزی طالبان با اظهار اینکه بسترهای خوبی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان وجود دارد، گفت: همیشه در دیدارهای خود به دوستان ایرانی گفتیم بیایید کار مشترک کنیم، چون افغانستان دارای امتیازهای بی‌نظیری است.

وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های ایران در زمینه کشاورزی و دامداری افزود: ما تازه استقلال خود را کسب کرده‌ایم و در این زمینه‌ها خیلی عقب هستیم، نیازمندیم که مشترک کار کنیم و از تجارب شما استفاده کنیم تا ما هم در این عرصه‌ها پیشرفت داشته باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com