کشف و معدوم شدن بیش از 900 کیلوگرم گوشت مرغ آلوده در شهرستان یزد

کشف و معدوم شدن بیش از 900 کیلوگرم گوشت مرغ آلوده در شهرستان یزد

مسوول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد از کشف و معدوم سازی بیش از 900 کیلوگرم گوشت مرغ آلوده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) داوود دهقان با بیان این که یکی از وظایف دامپزشکی، حفظ سلامت مردم و ارتقاء سطح بهداشت عمومی با نظارت مستمر بهداشتی و شرعی بر فرآورده های خام دامی در طول زنجیره تولید تا توزیع است، توضیح داد: بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد در بازرسی از یکی از مراکز عرضه مرغ در سطح شهر یزد مقدار 445 کیلوگرم مرغ آلوده را کشف و معدوم و بیش از 300 کیلوگرم گوشت مرغ را نیز تا تعیین تکلیف نهایی توقیف کردند.
وی تصریح کرد: همچنین در هفته گذشته در اقدام مشابهی توسط بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان میبد و در بازرسی از یک مرکز بسته بندی در این شهرستان،520 کیلوگرم گوشت مرغ به دلیل نگهداری در شرایط غیر بهداشتی و آلودگی به میکروب سالمونلا معدوم شد.
وی ضمن تشکر از همکاری مردم استان با دامپزشکی، از مردم خواست در هنگام خرید فرآورده‌های گوشتی حتی المقدور از فرآورده‌های گوشتی بسته بندی شده تاریخ دار، دارای کد و پروانه بهداشتی دامپزشکی استفاده نمایند و از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، محصولات پروتئین خام دامی خود را تهیه کنند.
دهقان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در اسرع وقت به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
 

 
کلمات کلیدی معدوم یزد کشف و ضبط
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com