کشف 11 هزار دام قاچاق در کرمان

کشف 11 هزار دام قاچاق در کرمان

مدیرکل دامپزشکی کرمان با اشاره به اینکه دامهای قاچاق از مرزهای شرقی به کشور وارد می شود، از کشف 11 هزار دام قاچاق در کرمان طی سال گذشته خبر داد.
غلامرضا زید آبادی در گفتگو با مهر در کرمان اظهار داشت: قاچاق دام یکی از معضلات در بخش دامداری است که در نهایت منجر به انتقال بیماریهای واگیر دار در جمعیت دامی می شود.
وی افزود: در همین راستا و با توجه به حجم قاچاق دام به استان کرمان از سوی مرزهای شرقی کشور سال گذشته 11 هزار و 272 راس دام قاچاق در استان کرمان کشف شده است.
زید آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری استان کرمان با استان سیستان و بلوچستان و اینکه این استان همراه در معرض خطر شیوع و انتقال بیماریهای دامی توسط دامهای قاچاق و غیربومی که توسط برخی افراد سودجو از کشورهای شرقی به کشور ایران قراردارد برخورد با قاچاق دام در استان کرمان در راس کار قرار گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ضمن اشاره به بسیاری از بیماریهای مشترک بین دام و انسان که گاهی سلامت جامعه را به خطر می اندازد، گفت: پس از برگزاری جلسات و رایزنی با مقامات استان مقرر شده است اداره دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی و با حکم دادستانی اقدام به ضبط دامهای قاچاق به نفع دولت کند.
وی افزود: این دامها پس از ضبط و کسب مجوز تائیدیه بهداشتی توسط دامپزشکی به کشتارگاه ها منتقل می شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com