چراغ سبز وزارتخانه کی روشن می شود؟

چراغ سبز وزارتخانه کی روشن می شود؟

تحلیل - رییس اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: تعویق پرداخت تسهیلات و اختصاص یارانه از سوی وزارت جهاد کشاورزی به تولید کنندگان مرغ همچنان ادامه دارد این صنعت همچنان در پشت درهای بسته در انتظار چراغ سبز از سوی این وزارتخانه هستند.
علی مقدم نیا رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، درخصوص اختصاص یارانه تولید مرغ به مرغداران اشاره کرد: تعریف اختصاص یارانه به تولید کنندگان مرغ گوشتی همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: عدم انسجام مدیریتی، حمایتی و امور تنظیم بازار هیچگاه کمکی به پاسخگویی ضرورتها نیست.
مقدم نیا ادامه داد: برای دستیابی اهداف برنامه توسعه اقتصادی سال جاری در زمینه تولید 5/1 میلیون تن گوشت مرغ باید توجه خاصی به عوارض ناشی از خشکسالی و محدودیت های کشت داده شود.
وی تصریح کرد: با وجود گرانی نهاده های دامی در جهان و مصرف ماهانه 370 هزار تن ذرت و سویا برای 5/4 میلیون تن طیور گوشتی، تحول جدی برای حمایت دولت از تولید کنندگان مرغ را می طلبد.
مقدم نیا اضافه کرد: با ورود 70 میلیون جوجه در ماه به این صنعت اگر تعویقی در توزیع به موقع دارو نهاده مصرف خوراک طیور بیافتد صدمه غیر قابل تصویری به تولید کنندگان مرغ وارد می شود.
رییس اتحادیه درخصوص قیمت هر کیلومرغ در سطح شهر افزود: به دلیل افزایش نرخ نهاده های دامی در جهان و افزایش دستمزد کارگران در مراکز تولید مرغ نرخ هر کیلو مرغ در کشتارگاه دو هزار و 223 هزار تومان رسیده است. به تبع این امر افزایش قیمت مرغ را در سطح شهر ادامه پیدا خواهد کرد.
وی درخصوص احتمال کاهش قیمت در روزهای آتی عنوان کرد: اگر عدم حمایت دولت در تهیه نهاده های دامی و نیز کوتاهی از پرداخت تسهیلات بانکی به تولید کنندگان مستمر باشد امیدی به کاهش هر کیلو مرغ در سطح شهر نیست .

 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله نهاده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com