وزارتخانه‌‏های جهادکشاورزی و بازرگانی تماشاچی بدبختی مرغ‌‏داران هستند

وزارتخانه‌‏های جهادکشاورزی و بازرگانی تماشاچی بدبختی مرغ‌‏داران هستند

مهندس محمد یوسفی, مدیرعامل اتحادیه مرغ‌‏داران مرغ گوشتی تهران, درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران, ایلنا, در رابطه با تصویب قیمت یک‌‏هزار و 50 تومان برای خرید مرغ زنده از مرغ‌‏داران, گفت: مقرر بود؛ برای گوشت مرغ زنده قیمت تضمینی از سوی وزارت جهادکشاورزی اعلام شود ؛ زیرا قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغ‌‏دار بدون احتساب سود بالغ بر1100 تومان است.
وی, قیمت یک‌‏هزار و 50 تومان برای مرغ زنده را با توجه به افزایش قیمت نهاده‌‏ها برای مرغ‌‏داران غیراقتصادی ارزیابی کرد و افزود: درخواست اتحادیه مرغ‌‏داران از وزارتخانه‌‏های جهادکشاورزی و بازرگانی برای مرغ زنده یک‌‏هزار و 100 تومان بود. این در حالی است که در حال حاضر مرغ زنده به صورت نقدی کیلویی 900 تومان توسط کشتارگاه‌‏ها خریداری می‌‏شود.
یوسفی, با بیان این مطلب اعلام کرد: مرغ بسته‌‏بندی و آماده طبخ از سوی کشتارگاه‌‏ها کیلویی یک‌‏هزار و 650 تومان به شرکت پشتیبانی امور دام به فروش می‌‏رسد که قیمت تعیین شده برای مرغ زنده از سوی وزارت جهادکشاورزی به ضرر مرغ‌‏داران منتهی می‌‏شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغ‌‏داران مرغ گوشتی تهران, با بیان آن‌‏که عدم اعلام قیمت تضمینی برای مرغ زنده منجر به عدم جوجه‌‏ریزی از سوی مرغ‌‏داران می‌‏شود, اظهارداشت: مقرر شده بود با اعلام قیمت تضمینی برای مرغ زنده قیمت آن یک‌‏هزار و 100 تومان تعیین شود ؛ ولی هم اکنون با تصویب نرخ یک‌‏هزار و 50 تومان مرغ‌‏داران به سمت ورشکستگی پیش می‌‏روند و وزارتخانه‌‏های جهادکشاورزی و بازرگانی فقط تماشاچی بدبختی مرغ‌‏داران هستند.

 
کلمات کلیدی جهادکشاورزی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com