ورود زودهنگام عشایر و تهدید سلامت دام‌های همدان

ورود زودهنگام عشایر و تهدید سلامت دام‌های همدان

فرماندار شهرستان همدان اطلاع‌رسانی مناسب به روستاییان ودامداران برای آشنایی با راهکارهای جلوگیری از گسترش این بیماری دامی وکاهش تلفات احتمالی آن را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی اکبر فامیل کریمی با اشاره به تهدید دامهای کشور بوسیله ویروس تب برفکی گفت: خوشبختانه استان همدان با برنامه‌ریزی و واکسیناسیون دام‌ها تاکنون کمترین آلودگی را داشته است و شهرستان همدان نیز کاملا تحت کنترل است.
وی افزود: تاکنون 35 کانون آلوده به ویروس فوق در استان شناسایی شده و 5 کانون آن در شهرستان همدان است که عمدتا در بخش شرا واقع شده‌اند.
فرماندار همدان در ادامه خواستار نظارت جدی بر ورود و خروج محموله‌های دامی به استان، جلوگیری از نگهداری وکشتار غیر مجاز دام در مکان‌های غیر بهداشتی و اطلاع رسانی مناسب به دامداران در این خصوص شد.
وی با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود زود هنگام عشایر به استان اظهار کرد: ورود زودهنگام عشایر علاوه بر خسارتهای جبران ناپذیری که به منابع طبیعی وارد می‌کند عامل مهمی در انتقال بیماری‌های دامی و شیوع آن در دام‌های استان است که مسؤولان امر در امورعشایری و منابع طبیعی باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان همدان نیز از آغاز طرح فراگیر دام‌ها از ششم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: در کانون‌های آلودگی شناسایی شده تا شعاع سه کیلومترعملیات واکسیناسیون و ضد عفونی انجام شده است و واکسن این بیماری را به اندازه کافی در اختیار داریم.
آرش سامی افزود: اطلاع‌رسانی به دامداران از طریق اعزام اکیپ‌های آموزشی و رسانه‌های گروهی، دفن بهداشتی دامهای آلوده، واکسیناسیون دام‌های عشایر در بدو ورود به استان و جلوگیری از جابجایی دام‌ها از اقدامات دیگردامپزشکی با همکاری دیگر نهادها در این راستا است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com