واگذاری بازار خلیج فارس به برزیل

واگذاری بازار خلیج فارس به برزیل

ITPNews خارجی:صادرات تخم مرغ برزیل به جهان عرب از 114600 دلار در سه ماه نخست سال 2007 به 8/9 میلیون دلار در دوره مشابه در سال جاری رسیده است. دلیل این رشد فزاینده شیوع آنفلوانزای مرغی در آسیا و خالی شدن انبارهای پشتیبانی فروشندگان عمده در کشورهای منطقه بوده است.
صادرات تخم مرغ برزیل به جهان عرب رشد داشته است. این کشور در سه ماه نخست امسال 8/9 میلیون دلار تخم مرغ به این منطقه ارسال کرده است که این رقم در سال گذشته در همین موقعیت زمانی 114600 دلار بوده است.
کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بزرگترین وارد کنندگان منطقه بوده اند.در کل فروش محصولات مرغداری برزیل در سه ماهه نخست سال 2008 بالغ بر 3/13 میلیون دلار بوده است.
دبر کل اتاق بازرگانی اعراب و برزیل ، میشل آلابی می گوید مشکل کمبود محصولات مرغداری در کشورهای منطقه مشاهده می شود که فروشندگان سنتی منطقه را به مشکل انداخته است و می افزاید: من فکر می کنم که این کمبود به دلیل مشکل بهداشتی است که در آسیا بوجود آمده است.
در فوریه گذشته وزیر کشاورزی برزیل و رئیس اتاق بازگانی اعراب و برزیل در سفر به امارات متحده عربی و عربستان سعودی سفارش بزرگی برای صادرات تخم مرغ به این کشورها دریافت نمودند. دلیل این درخواست ممنوعیت واردات محصولات مرغداری کشورهای آسیایی درگیر با آنفلوانزای مرغی است که باعث کمبود این محصولات در کشورهای عربی شده است.
میشل آلابی توضیح داد که ما یک بستر بسیار مساعد برای صادر کنندگان محصولات مرغداری برزیل در منطقه ایجاد کرده ایم که می توانند از این بستر به بهترین نحو در بازاری بدون رقیب به عرضه محصولات متنوع خود اعم از تخم مرغ کامل و تخم مرغ مایع بپردازند.در ادامه او گفت:توانسته ایم تخم مرغ فرآوری شده، مانند انواع تخم مرغ مایع را نیز در این کشورها بفروشیم. در سه ماهه نخست امسال صادرات تخم مرغ مایع 122400 دلار بوده است و این در حالی است که ما در سال گذشته در این زمان به هیچ وجه در این منطقه صادرات تخم مرغ مایع نداشته ایم.
صادرات تخم مرغ نطفه دار نیز رشد داشته است به گونه ای است که از 985000 دلار در سه ماهه نخست سال 2007 به 17/2 میلیون دلار در سه ماهه امسال رسیده است.
امارات متحده عربی در زمینه واردات از برزیل در رتبه نخست قرار دارد. این کشور در سه ماهه نخست امسال 18/6 میلیون دلار تخم مرغ وارد کرده است که این میزان در سال گذشته در همین بازه زمانی 68640 دلار بوده است. در رتبه های بعدی به ترتیب کشورهای عمان با 55/1 میلیون دلار، قطر با 16/1 میلوین دلار و کویت با 815000 دلار بوده است.
آلابی در ادامه سخنان خود تمامی صادر کنندگان برزیلی را برای حرکت در کشف سایر بازار های بکر و دست نخورده عربی همچون الجزایر فرا خواند و گفت نمایشگاه صنعت مرغداری ماه جون یکی از بهترین فرصت ها برای وارد شدن به بازار خالی از رقیب الجزایر است که شرکت در نمایشگاه الجزایر بایستی در دستور کار صادر کنندگان برزیلی قرار گیرد.

 
کلمات کلیدی برزیل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com