نقش برزیل در رشد تولیدات ذرت جهان

نقش برزیل در رشد تولیدات ذرت جهان
برآورد تولیدات ذرت جهان در سال 13 – 2012 ، به پشتوانۀ محصول قوی برزیل که 5 / 1 میلیون تن رشد تولید داشته ، 1 / 2 میلیون تن افزایش یافته است . این آمار و ارقامی است که سازمان برآورد عرضه و تقاضای جهانی فراورده های کشاورزی ایالات متحده دیروز 8 فوریه ارائه داده است .
کاشت در مساحتی بیشتر و بازدهی بیشتر محصولات در فصل اول سال و چشم اندازی روشن برای فصل دوم سال از عوامل مؤثر در افزایش تولیدات برزیل تلقی می گردند . آقای Glauber ، کارشناس اقتصادی وزارت کشاورزی ایالات متحده، اظهار داشت : "افزایش 5 / 1 میلیون تنی برزیل ، این کشور را به رکوردی که یک سال قبل به دست آورد نزدیک کرده است . در صورتیکه این پیش بینی ها تحقق یابند برزیل به کشور پیشتاز در صادرات ذرت در سطح جهان تبدیل خواهد شد . "
به دنبال این افزایش تولید ذرت در برزیل ، کشور مکزیک 800 هزار تن ، هند 600 هزار تن ، و اوکراین 400 هزار تن افزایش در تولیدات ذرت داشتند .این افزایش تولیدات در واقع افت 1 میلیون تنی ذرت در آرژانتین را به خوبی جبران کرد . افزایش در تولیدات ذرت خارجی بر افت 50 میلیون بوشلی صادرات ذرت ایالات متحده دلالت دارد . با ثابت ماندن میزان استفاده از ذرت در تولیدات اتانول و افزایش 20 میلیون بوشلی استفادۀ ذرت در شیرین کننده های مصنوعی ، بازار نهاده همچنان تحت فشار قرار دارد .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com