ممنوعیت انتقال دام از همدان بدون مجوز دامپزشکی

ممنوعیت انتقال دام از همدان بدون مجوز دامپزشکی
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: بنگاه‌های باربری بدون مجوز دامپزشکی اجازه خروج یا نقل و انتقال دام از همدان را ندارند و نیروی انتظامی باید از حمل دام زنده بدون مجوز دامپزشکی جلوگیری کند.
علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همدان با بیان این‌که گزارش‌های خوب دستگاه‌های اجرایی نشان از همکاری و همگونی بین دستگاهی است و بر این اساس نیز شاهد کاهش میزان قاچاق کالا و افزایش مقابله با آن بوده‌ایم، اظهار داشت: قاچاق کالا و عرضه غیرقانونی کالا می‌تواند به اقتصاد کشور آسیب‌های جدی وارد کرده و به پیکره اقتصاد کشور ضربه اساسی وارد کند.
وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری از گسترش قاچاق به عنوان پدیده مخرب در تولید و تجارت نام برده‌اند، تصریح کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مؤلفه‌های بسیاری را در نظر بگیریم که مهم ترین هدف آن نیز باید دفاع از کار و تولید ملی باشد.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ادامه داد: در این راستا محصولات تولیدکنندگان داخلی باید قابلیت رقابت با تولیدات وارداتی را داشته باشد.
وی با اشاره به داغ شدن بازار تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، عنوان کرد: قاچاق کالا به کشور به منزله این است که دشمن می‌خواهد پیاده‌نظام خود را وارد کشور کند که با این وصف وظیفه دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی بسیار مهم و شایان توجه است.
قاسمی‌فرزاد با بیان این‌که یکی از راه‌های مقابله دشمن با ما بحث بیوتروریسم است، گفت: بر این اساس دشمن بر محصولات و مواد غذایی ما رسوخ می‌کند و آثار مخربی را متوجه کشور می‌سازد.
وی با تأکید بر این‌که در بحث مواد دارویی باید توجه بسیاری داشته باشیم تا متوجه بیوتروریسم نشویم، این توجه را در راستای ارتقا و حفظ سلامت جامعه قلمداد کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر این‌که عزم و اراده جدی برای مقابله با عرضه کالای قاچاق باید صورت گیرد، گفت: تخریب اقتصاد کشور مورد نظر دشمن است که با این وصف امر فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز باید از طریق دستگاه‌های متولی علمی و مذهبی و رسانه‌های جمعی مورد توجه باشد.
وی با تأکید بر این‌که آثار مخرب قاچاق کالا باید به شدت دنبال شود، ادامه داد: با توجه به گرانی قیمت گوشت دام در خارج از کشور، گاهاً قاچاق دام از غرب کشور انجام می‌شود که در این زمینه توجه نیروی انتظامی باید بیش از پیش باشد.
قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: تشدید بازرسی و کنترل‌ها در حوزه کاهش عرضه کالای قاچاق در بازار نقش بسزایی دارد و به نوبه خود می‌تواند در تثبیت و کنترل قیمت‌ها نیز مفید فایده باشد.
وی در پایان با اشاره به محدودیت برای خروج دام زنده از همدان که مورد توجه استاندار نیز هست، گفت: بنگاه‌های باربری بدون مجوز دامپزشکی اجازه خروج یا نقل و انتقال دام از استان را ندارند و در این زمینه نیز نیروی انتظامی باید از حمل دام زنده بدون مجوز دامپزشکی جلوگیری کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com