مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در همدان توزیع می‌شود

مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در همدان توزیع می‌شود

محمد دارایی در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: دومین مرحله پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک با ظرفیت 50 هزار قطعه در شهرستان همدان به پایان رسیده است و در هفته جاری آماده ارسال به کشتارگاه و توزیع در سطح استان همدان است.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان تولید فرآورده‌های ارگانیک از ‌‌جمله تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک است و استان همدان به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتک مطرح است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: یکی اهداف پرورش فرآورده‌های ارگانیک، اهمیت بهداشت عمومی و سلامتی جامعه است و به علت عدم بهره‌برداری از انواع آنتی‌بیوتیک‌ها، از باقیمانده‌های دارویی در فرآورده‌های ارگانیک اثری وجود ندارد.
وی ادامه داد: معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان در سال اصلاح الگوی مصرف به منظور کاهش و به حداقل رساندن هزینه‌های تولید و کاهش هزینه‌های پرورش، با همکاری اداره‌کل دامپزشکی استان همدان و در راستای اهداف و ضوابط وزارت متبوع، برنامه‌ تولید فرآورده‌های دامی را با قوت هر چه بیشتر ادامه می‌دهد.
دارایی در اختیار قرار دادن اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز مرغداری‌ها و دامداری‌های استان را ضروری دانست و افزود: در صورت تأمین اعتبارات، سال‌های آینده آمادگی لازم برای اجرای طرح تولید و پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در سراسر استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه برای تولید و پرورش گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده، بیان کرد: تولید گوشت مرغ بهداشتی بدون دارو به خصوص آنتی‌بیوتیک از نظر بهداشتی کاملاً مناسب است و با نظارت بهداشتی و در شرایط قرنطینه انجام می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان در پایان خاطر‌نشان کرد: در گذشته انواع آنتی‌بیوتیک‌ها بر اساس نوع بیماری استفاده می‌شد اما امروزه با اقداماتی همچون ضدعفونی، مدیریت خوب و تأمین درجه حرارت مناسب از بروز بیماری ممانعت می‌شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com