مجلس، گمرک را رصد دقیق‌تری خواهد کرد

مجلس، گمرک را رصد دقیق‌تری خواهد کرد
پس از پایان سرگردانی نهاده‌های وارداتی در کشتی‌های جنوب کشور، مجلس رصد دقیق‌تری بر زمان واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دولت جدید خواهد داشت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: گمرک به‌عنوان مبدأ ورودی رسمی کشور باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تحت هیچ شرایطی واردات کالاهای کشاورزی همزمان با برداشت آن نباشد.
ایرج ندیمی افزود: واردات برنج از کشور اروگوئه که توسط برخی نمایندگان مجلس اعتراضاتی به آن شده بود، هرچند توسط گمرک تأیید رسمی نشده است، اما مجمع نمایندگان شمال کشور، واردات هرگونه برنج به کشور را در شرایط فعلی که اوج برداشت این محصول در شمال کشور به‌شمار می‌رود، بی‌خردی می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان وزارتخانه ناظر بر بازار داخلی و خارجی به‌شمار می‌رود و باید با دقت بیشتری در حوزه محصولات کشاورزی ورود پیدا کرده و به واردات بی‌موقع خاتمه دهد.
زمان ورود کالاهای مشمول تجدیدنظر قرار گیرد
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مدعی بوده است کالاهای کشاورزی که در زمان برداشت محصول به کشور وارد شده، دارای ثبت سفارش‌های گذشته است.
ندیمی تصریح کرد: این مسئله‌ای نیست که بتوان به‌سادگی آن را حل کرد. باید ثبت سفارش‌ها و زمان ورود آنها به‌گونه‌ای در قانون اولیه مورد تجدیدنظر قرار گیرد که واردکننده موظف باشد کالای خریداری‌شده خود را زمانی وارد کشور کند که برداشت آن محصول گذشته باشد.
وی یادآور شد: مجلس و کمیسیون اقتصادی در نظر دارد در دولت یازدهم، رصد دقیق‌تری بر عملکرد گمرک داشته باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com