قیمت نهاده‌های مورد نیاز مرغداری روز به روز تغییر می‌کند

قیمت نهاده‌های مورد نیاز مرغداری روز به روز تغییر می‌کند

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مرغداری خوزستان گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای تولیدکننده یک هزار و 450 تومان است که با همین قیمت از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.
عبدالرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) توضیح داد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ طی ماه‌های مختلف و حتی هفته‌های مختلف به دلیل ثابت نبودن هزینه‌های جانبی و نهاده‌های مورد نیاز متفاوت بوده است و قیمت نهاده‌ها به صورت روزانه تغییر می‌کند. برهمین اساس در برخی مواقع تولیدکنندگان متضرر ‌شده و برای فروش مرغ متحمل خسارت می‌شوند.
وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی استان برای تولید مرغ مساعد نیست، افزود: تولید مرغ استان در مقایسه با برخی استان‌ها در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد و واحدهای تولیدی خوزستان مجبور به جوجه‌ریزی کمتری هستند.
رضایی ادامه داد: در خوزستان بیشترین میزان جوجه‌ریزی واحدها 20 هزار قطعه است و این در حالی است که برخی واحدهای تولیدی استان‌های دیگر تا سقف 100 هزار قطعه جوجه‌ریزی می‌کنند.
رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مرغداری خوزستان تصریح کرد: از سوی سازمان جهاد کشاورزی به واحدهای تولیدکننده اعلام شده تا سقف 50 هزار قطعه جوجه‌ریزی کنند اما این میزان جوجه‌ریزی نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است.
وی در پایان بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز از درب کشتارگاه دو هزار و 350 تومان و در بازار دو هزار و 530 تومان است.

 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله نهاده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com