غیرفعال شدن 10 درصد واحدهای مرغ گوشتی در استان یزد

غیرفعال شدن 10 درصد واحدهای مرغ گوشتی در استان یزد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: کمبود تسهیلات کم بهره، عدم وجود انبارهای ذخیره‌سازی نهادها، عدم وجود مجتمع‌های سردخانه‌ای، کمبود علوفه و منابع تغذیه‌ای و ناکافی بودن تخصیص یارانه‌ها از جمله مشکلات این صنعت است که باعث غیرفعال شدن بخشی از آن شده است.
امیر ثقفی ، در مورد وضعیت واحدهای دامپروری به ایسنا، گفت: هم‌اکنون یک هزار و ‌٥٠٠ واحد دامپروری(صنعتی، نیمه‌صنعتی و روستایی) سبک و سنگین، ‌٨١٠ واحد پرورش مرغ گوشتی، ‌‌١٢ واحد مرغ تخم‌گذار، ‌٩ واحد پرورش بلدرچین، ‌٨ واحد پرورش شترمرغ، ‌٤ واحد پرورش کبک و یک واحد پرورش بوقلمون در سطح استان فعال است.
وی همچنین بیان کرد: میزان شیر تولیدی ‌٠١/٢ درصد کل تولید کشور و برابر ‌١٧٩٣٣٨ تن، گوشت قرمز ‌٣٥/١ درصد تولید کل کشور معادل ‌١٢٠٥٨ تن و گوشت طیور ‌١٧/٢ درصد تولید کشور را شامل و معادل ‌٣٤٠٠٠ تن است.
وی افزود: همچنین تخم مرغ تولیدی ‌٦/١ درصد تولید کشور را تشکیل و برابر با ‌١١٦٤٢ تن و عسل تولیدی به میزان ‌١٢٩ تن که ‌٣١/٠ درصد تولید کشور را شامل می‌شود.
وی با بیان این موضوع که تاکنون ‌٣٠ درصد واحدهای دامپروی و ‌١٠ درصد واحدهای مرغ گوشتی غیرفعال شده‌اند، اذعان کرد: کمبود تسهیلات کم بهره جهت بهسازی واحدهای دام و طیور،‌ عدم وجود انبارهای ذخیره‌سازی نهاده‌ها، عدم وجود مجتمع‌های سردخانه‌ای در استان جهت خرید تولیدات دامداران و مرغداران، کمبود علوفه و منابع تغذیه‌ای دام و طیور در استان به لحاظ شرایط اقلیمی و کم آبی از جمله مشکلات واحدهای دامی است.
وی ناکافی بودن تخصیص یارانه‌ها به بخش دامپروری(یارانه علوفه و تسهیلات)، عدم خرید تضمینی و توافقی محصولات دام و طیور(شیر، گوشت قرمز و سفید) و دخالت پایین تشکل‌های دام و طیور در تامین واردات نهاده‌ها را از دیگر معضلات این بخش دانست.

 
کلمات کلیدی تعطیل یزد غیر فعال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com