علوفه دامدارای‌ها تامین نشد/اتهام گرانفروشی تشویش اذهان عمومی است

علوفه دامدارای‌ها تامین نشد/اتهام گرانفروشی تشویش اذهان عمومی است
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه بخشی از قیمت شیر خام جوایز چربی بالا و بار میکروبی پایین است، گفت:اتهام دامداران به گرانفروشی تشویش اذهان عمومی است.
احمد مقدسی در اظهارات برخی کارخانه‌داران به گرانفروشی دامداران را تشویش اذهان عمومی خواند و گفت:‌ در مصوبه‌ای که قرار شد قیمت شیر خام 630 تومان عرضه شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد شد طی مدت 20 روز جو، ذرت، سویا و سبوس مورد نیاز دامداران را به ترتیب 410، 410، 800 و 230 تومان تأمین و توزیع کنند اما تاکنون چنین نشده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران  ادامه داد: بنابراین اگر دامدار شیرخام را اندکی به قیمت بالاتر می‌فروشد به دلیل تأمین نشدن علوفه مورد نیاز است که تا 70 درصد در قیمت تمام شده شیر تأثیر می‌گذارد، ضمن اینکه بخش زیادی از آن جوایز کیفیت است.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: طبق تفاهمی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد، مقدار جزئی از علوفه مورد نیاز دام‌ها تأمین شده و قرار است طی چند روز آینده بقیه نیاز آنها نیز تأمین شود که در این صورت قیمت شیر خام به قیمت قبلی برگشت داده می‌شود.
وی همچنین گفت: البته قیمت مصوب 630 تومان هم براساس چربی 3.2 درصد و بار میکروبی 700 هزار بود و اگر کارخانه‌داران دنبال شیر با کیفیت هستند و شیر با چربی بالا و بار میکروبی کمتر دریافت می‌کنند باید هم پول بیشتری بپردازند که این اضافه پرداخت جزو جوایزی است که در همان مصوبه به تصویب رسیده بود.
مقدسی افزود: در حال حاضر نیاز ماهانه دامداران کل کشور 162 هزار تن جو و ذرت، 81 هزار تن سبوس گندم و 70 هزار تن کنجاله سویا است که طبق تعهد وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان خرداد سال جاری بین دامداران توزیع می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com