طرح تولید علوفه به روش هیدروپولیک در مغان افتتاح شد

طرح تولید علوفه به روش هیدروپولیک در مغان افتتاح شد

با حضور استاندار اردبیل طرح تولید علوفه به روش هیدروپولیک در شرکت کشت و صنعت مغان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری فارس در مراسم افتتاح این طرح استاندار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: برای اجرای این طرح مدرن که می‌تواند نیاز علوفه‌ای دامداران ما را نیز تامین کند 32 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.
منصور حقیقت‌پور با تاکید بر استفاده و بهره‌گیری از روش‌های مدرن در تولید علوفه افزود: در تولید علوفه به روش هیدروپولیک در 100 مترمربع فضا، علوفه 30 هکتار اراضی تولید می‌شود.
وی گفت: در تولید علوفه به این روش علاوه بر کاهش هزینه شاهد کمترین استفاده از خاک و فضای آزاد طبیعی هستیم و علوفه در فضای محدود با بیشترین بازدهی تولید و در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.
استاندار اردبیل با بیان این که با بهره‌گیری از این شیوه در تولید علوفه نگرانی دامداران برطرف می‌شود، کاهش هزینه و افزایش بیشتر دام‌ها، جلوگیری از تخریب مراتع، استفاده بهینه از خاک و کنترل بیماری دام‌ها را از جمله مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
حقیقت‌پور ادامه داد: این واحد قادر است روزانه یک تن علوفه در هر روز تولید کند و برای مصرف دام‌ها به دامداران تحویل دهد.
وی اردبیل را قطب کشاورزی و دامپروری اعلام کرد و افزود: با بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن در صدد توسعه این دو بخش به ویژه تولید مدرن گوشت و شیر دام‌ها هستیم.
استاندار اردبیل به ظرفیت مناسب کشت و صنعت مغان اشاره و تصریح کرد: در این بنگاه اقتصادی سعی داریم با استفاده از نظر کارشناسان و خبرگان طرح‌های پایلوتی در بخش زراعت و باغ را اجرا کنیم.

 
کلمات کلیدی علوفه هيدروپوليک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com