صنعت دامپروری استان اردبیل نیازمند ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش است

صنعت دامپروری استان اردبیل نیازمند ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: واحدهای دامداری صنعتی و نیمه صنعتی این استان برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند.

نوبخت اژدری روز شنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل افزود: دامداران بعد از آزادسازی نرخ ارز ترجیحی با مشکل مواجه شدند به طوری که در حال حاضر واحدهای دامداری در تامین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه هستند و امسال هم تسهیلات قابل توجهی به واحدهای دامداری پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه کشتار دام در استان اردبیل ۳۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: از ۶۲۸ واحد دامداری صنعتی استان ۲۲۵ واحد فعال و بقیه غیرفعال است که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز از این تعداد ۲۴۲ واحد قابل احیا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اربیل تصریح کرد: اگر دنبال حفظ و ارتقای امنیت غذایی هستیم باید تمامی اهتمام خود را به تولید محصولات کشاورزی ارگانیک معطوف کنیم و سلامت جسمی مصرف کنندگان را نیز یکی از راهکارهای دستیابی به امنیت غذایی بدانیم.

اژدری با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مسائل مهم در جوامع امروز است، افزود: امنیت غذایی به معنای تضمین دسترسی همه افراد به غذاهای سالم، با کیفیت و قابل اطمینان است.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان به عنوان قطب کشاورزی کشور گفت: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی اردبیل ۷۸۰ هزار هکتار است که از این میزان ۲۲۵ هزار به صورت آبی، ۵۱۵ هزار هکتار به صورت دیم و ۴۰ هزار هکتار باغات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: سالانه در استان اردبیل سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی تولید می‌شود.

اژدری ادامه داد: علاوه بر این تعداد دام‌های سبک و سنگین در استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس است که سالانه ۲۴۵ هزار تن شیر خام و ۲۸ هزار تن گوشت قرمز و ۵۰ هزار تن گوشت سفید تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان ۵۳۴ واحد مرغداری فعال است که ۱۲ میلیون قطعه ظرفیت دارند و سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون جوجه یک‌روزه و همچنین ۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ خوراکی در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مجموع کل تولیدات دامی این استان ۳۳۷ هزار تن است که همین ویژگی، این استان را به قطب کشاورزی و دامپروری کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۵۰۰ واحد استخر پرورش ماهی در استان فعال است که سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن تولید دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com