سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بر واحدهای دام و طیور نظارت کافی ندارد

سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بر واحدهای دام و طیور نظارت کافی ندارد

مدیرکل بازرسی استان اردبیل از نبود نظارت کافی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بر واحدهای دام و طیور این استان انتقاد کرد.
به گزارش مهر ، علی کرمی در جلسه بررسی عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان در نظارت بر واحدهای تولیدی اظهار داشت: کارشناسان امور دام استان و شاغل در بخش دام و طیور، حتی از محل دقیق استقرار واحدهای دامی اطلاع ندارند.
وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شده که نتایج بازدیدهای به عمل آمده نیز ثبت نشده است، افزود: همچنین تعدادی از واحدهای دام و طیور در سطح استان به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند.
مدیرکل بازرسی استان با اشاره به لزوم اجرای ماده 10 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور از سوی واحدهای نظارتی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: اجرای این قانون باید به منظور رفع نواقص و حسن جریان امور صورت گیرد.
وی بیان داشت: کمیسیون صدور پروانه باید طرحهای متقاضیان را طبق ضوابط و مقررات مربوط و با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط معین نظام دامپروری و در راستای سیاستهای راهبردی وزارت جهاد کشاورزی بررسی کرده و از صدور پروانه های تأسیس به طرحهای غیر قابل توجیه فنی و اقتصادی خودداری کنند.
کرمی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان باید فهرست پروانه های تأسیس و بهره برداری لغو شده را به دستگاه های اجرایی از جمله مدیریت امور اراضی، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل حفاظت محیط زیست جهت جلوگیری از فعالیتهای غیر مجاز آنها اعلام کند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان جهادکشاورزی استان ضمن هماهنگی با بانکهای عامل استان، برنامه نظارت و بازرسی دقیق و مستمر تنظیم و طبق برنامه معین بر کلیه مراحل اخذ تسهیلات بانکی نظارت کند.
مدیرکل بازرسی استان در پایان یادآور شد: ضروری است تسهیلات بانکی نیز به نسبت پیشرفت فیزیکی طرحها و مطابق تعهدات متقاضی و مجری طرح پرداخت شده و از انحراف آن جلوگیری شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com