رکورد صادرات فراورده های کشاورزی در سال 2012

رکورد صادرات فراورده های کشاورزی در سال 2012
بر اساس گزارشات آماری وزارت کشاورزی و دامپروری ، صادرات فراورده های کشاورزی برزیل در سال 2012 به 81 / 95 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 2011 ، یک درصد افزایش داشت که این رقم برای برزیل یک رکورد محسوب می شود . به گزارش آژانس خبری برزیل – عرب ، علیرغم رشد پایین تولیدات ، عملکرد این بخش نسبت به مجموع صادرات برزیل که در سال 2012 میلادی 3 / 5 درصد پایین تر از سال قبل بود، بهتر بوده است . این رقم شدیداً تحت تأثیر افزایش 6 / 8 درصدی محموله است که با کاهش 1 / 7 درصدی بهای کالا به وجود آمد . طبق وزارت کشاورزی، بحران اقتصادی بین الملل منجر به این افت قیمت شد .
فراورده های کشاورزی که افزایش صادرات داشتند شامل : "گروه سویا" یعنی دانه ، سبوس، و روغن سویا ، و همچنین تنباکو و فراورده های مربوطه ، غلات، آرد، ذرت، فیبر و الیاف بودند . عایدات ناشی از صادرات ذرت با 5 / 101 درصد افزایش به 29 / 5 میلیارد دلار رسید ، اما فراورده هایی که بیشترین فروش را داشتند فراورده های "گروه سویا" بودند (11 / 26 میلیارد دلار) .
در خصوص صادرات مواد غذایی با سرمنشأ حیوانی ، فروش گوشت گوساله با 39 / 7 درصد افزایش نسبت به سال گذشته (2011) به 35 / 5 میلیارد دلار رسید که یک رکورد محسوب می شود . اما صادرات گوشت ماکیان با 4 / 5 درصد کاهش به 2 / 7 میلیارد دلار رسید . صادرات اتانول نیز با 5 / 46 درصد افزایش به 2 / 2 میلیارد دلار رسید .
چین ، ایالات متحد ، هلند ، ژاپن ، و آلمان اصلی ترین کشورهای وارد کنندۀ محصولات و فراورده های صنعت کشاورزی برزیل بودند . صادرات به کشورهای آسیایی نیز بیشترین رشد را داشت . وزارت کشاورزی از رشد صادرات به مصر (13 درصد) ، امارات متحدۀ عربی (8 درصد) و عربستان سعودی (1/ 0 درصد) گزارش داد .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com