روند طولانی ترخیص نهاده های طیور در گمرک ، قیمت مرغ را افزایش داد

روند طولانی ترخیص نهاده های طیور در گمرک ، قیمت مرغ را افزایش داد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: هم اکنون 100 هزارتن کنجاله سویا وارد کشور شده که روند طولانی ترخیص نهاده های طیور در گمرک هنوز به دست مرغداران نرسیده و همین امر باعث افزایش قیمت مرغ در بازار مصرف شده است.
حسین مقدم نیا افزود: پیشتر مبلغ 400 میلیارد تومان برای تامین نهاده های مورد نیاز صنعت طیور به حساب شرکت پشتیبانی امور دام وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شد که با واردات این میزان نهاده تمامی مرغداران کشور از حداقل نهاده وارداتی بهره مند شوند.
وی اظهارداشت: هم اکنون 100 هزارتن کنجاله سویا وارد بندرعباس شده که با روند طولانی ترخیص تاکنون فقط یک هزار تن آن ترخیص و از طریق اتحادیه بین استان ها توزیع شده است.
وی ادامه داد: کنجاله سویای وارداتی با قیمت 830 تا 850 تومان با اختلاف قیمتی در حدود 600 تومان با بازار بین واحدهای مرغداری کشور توزیع شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: امروز قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها حدود سه هزار و 200 تا سه هزارو 300 تومان عرضه می شود که افزایش بهای این محصول متاثر از تغییر هزینه های تمام شده تولید در خصوص تامین نهاده های دامی است.
این مسئول با بیان اینکه قیمت بالا و کمبود نهاده ها در بازار مصرف باعث گرانی قیمت این محصول می شود اظهارداشت: همچنین مقرر شده بود، نهاده ها با قیمت مناسب در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده شود تا مرغ با بهای متعادل به بازار عرضه شود که این امر مستلزم اشباع بازار از وجود نهاده های طیور همچون کنجاله سویا است.
مقدم نیا تصریح کرد: اما به دلیل تاخیر در روند ترخیص کالاها در گمرکات این مشکل همچنان ادامه دارد و با ادامه این روند بازار از نهاده های طیور اشباع نخواهد شد.
وی تاکید کرد: مشکل مرغداران کشور با عرضه محدود نهاده های طیور در بازار برطرف نمی شود بنابراین نوسان قیمت مرغ در بازار را در پی خواهد داشت.
وی از دولت خواست تا با تسریع در روند ترخیص نهاده های طیور در گمرکات از صنعت طیور کشور حمایت کند.
مقدم نیا اضافه کرد: هم اکنون نهاده های طیور همچون کنجاله سویا از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به کشور وارد و از طریق اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی بین واحدهای مرغداری توزیع می شود.
وی با بیان اینکه، کشور توانمندی تولید 2 میلیون تن مرغ گوشتی را دارد گفت: طبق برنامه پنجم توسعه باید امسال یک میلیون و 900 هزار تن مرغ گوشتی در کشور تولید شود که اگر نهاده ها به موقع برسد، این برنامه برای امر جوجه ریزی محقق خواهد شد.
مقدم نیا ادامه داد : سال گذشته یک میلیون و 670 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شده بود.
وی افزود: سال گذشته قیمت مرغ زنده درمحل مرغداری ها هر کیلوگرم میانگین 2200 تا 2300 تومان خریداری می شد که کمتر از قیمت کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی با مبلغ 2 هزار و 365 تومان بوده است. 
 
نظرات شما
  •  

    دکتراحمدظهیرنیا گفت : ۹۱/۰۳/۰۳

    جناب مقدم نیا باعنایت به تفکرات ضدتولیدداخلی حاکم بروزارت صنعت ومعدن وتجارت وبه تبع ان شرکت فخیمه به اصطلاح پشتیبانی اموردام قسمت اعظم 400ملیاردواریزی شما صرف واردات گوشت مرغ وپرداخت یارانه به تولیدکننده خارجی خواهدشدلذاانتظاربیش ازآنچه ترخیص وبه طورقطره چکانی دراختیارتان قرارمیدهندنداشته باشید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com