دلال ها و واسطه ها قیمت نهاده ها را تحت تاثیر قرار می دهند

دلال ها و واسطه ها قیمت نهاده ها را تحت تاثیر قرار می دهند

 منوچهر بحری - مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران -در گفت وگو با ایسنا گفت: متاسفانه قیمت علوفه هایی از قبیل جو، سبوس گندم، ذرت دانه ای و کنجاله تخم پنبه از یک ماه قبل تاکنون ۴۰تا۱۲۰ درصد افزایش یافته درصورتی که قیمت تولیدات دامی از قبیل شیر و گوشت هیچ گونه تغییری نکرده است. 

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران ادامه داد: اگر افزایش قیمت علوفه ادامه یابد ممکن است صنعت دامداری در استان مشکل پیدا می کند. 
بحری در پاسخ به این سوال که علوفه موردنیاز استان از کجا تامین می شود، افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد علوفه مورد نیاز مازندران از کشورهای قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و اروپا تامین می شود. 
وی خاطرنشان کرد: مهمترین علت افزایش قیمت علوفه در استان بالا بودن تعرفه دولتی در اقلام علوفه ای بوده که متاسفانه ۴۵ درصد افزایش داشته است. 
وی ادامه داد: از دلایل دیگر افزایش قیمت علوفه، دلالان و واسطه ها هستند که از این فرصت سوءاستفاده می کنند و باعث افزایش قیمت علوفه می شوند. 
بحری خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار تن گوشت ماهانه در مازندران تولید می شود. 
وی تصریح کرد: قیمت شیر براساس کیفیت از ۳۷۵ تا ۴۳۰ تومان متغیر است و بازپرداخت شیر توسط کارخانه ها به دامداران ۴۵ روز تا سه ماه طول می کشد. 
مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت علوفه دریک ماه اخیر، اگر همین وضع ادامه یابد دامداران با تولید هر یک کیلوگرم شیر۱۰۰ تومان متضرر می شوند. 
بحری با بیان اینکه دامداری نقش مهمی در اقتصاد و امنیت غذایی کشور دارد از مسوولان خواست برای ساماندهی قیمت علوفه از منابع پولی کم بهره، برای ذخیره سازی به موقع علوفه در طول سال اقدام کنند.

 

 
کلمات کلیدی واسطه دلال قیمت نهاده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com