در اقدامی عجیب امریکا به واردات ذرت از برزیل روی آورد

در اقدامی عجیب  امریکا به واردات ذرت از برزیل روی آورد

به گزارش Financial Times با کاهش ذخائر ذرت و افزایش قیمت ها به دنبال تداوم خشکسالی، خریداران ذرت در ایالات متحد برای تامین و ذخائر خود به برزیل روی آورده اند.

از آنجائیکه مناطق آسیب دیده و دچار خشکسالی 88 درصد محصول ذرت ایالات متحد را تامین می کردند، صنایع دامی، مرغداری و اتانول هم متعاقبا متاثر از این خشکسالی بودند.

طبق اظهارات آقای Erick Erickson – مدیر استراتژی جهانی در انجمن دانه و حبوبات ایالات متحد – این اتفاق، امری عادی و معمول نیست.محموله ای از ذرت برای استفاده در بخش خوراک ایالات متحد در راه است. به گزارش بنادر، سال 2008 میلادی آخرین سالی بود که ذرت خارجی به ایالات متحد وارد شد و آن هم به صورت بذر بود.

شرکت های گوشت در سواحل شرقی ایالات متحد ذرت برزیلی به قیمت 12 دلار در تن، کمتر از ذرت ایالات متحد خریداری کنند.

در حالیکه همچنان انتظار می رود که ایالات متحد 40 درصد ذرت بازار جهان را تامین کند، برزیل این فرصت را مغتنم می شمارد و قیمت های رقابتی ارائه می دهد.

به گزارش سازمان کشاورزی ایالات متحد، 14 میلیون تن از 70 میلیون تن ذرت برداشت شده در برزیل صادر خواهد شد.

طبق اظهارات رئیس انجمن ملی تولیدکنندگان ذرت تولیدات ذرت ایالات متحد تقریبا 6 برابر برزیل است ولی از قبل تمامی زمین هایش را مورد استفاده قرار داده در صورتیکه برزیل قیمت خوبی ارائه دهد و مشکلات ذخایر و پشتیبانی خود را بهبود بخشیم به صادرکننده بزرگ تبدیل خواهیم شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com