دامداران علوفه مورد نیاز را قبلاً خریده‌اند

دامداران علوفه مورد نیاز را قبلاً خریده‌اند
ترکی - معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران -  خاطرنشان کرد: دامداران ذرت و علوفه را در مهر و آذر سال 90 خریداری کرده‌اند و نیازی به افزایش قیمت شیر نیست و در سال جاری از اردیبهشت علوفه در استان تهران و کشور با قیمت سال گذشته برداشت می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران بیان داشت: الان در فصلی هستیم که بخش اعظمی از نیازهای دامداران مانند علوفه و ذرت در کشور تولید می‌شود. قیمت این علوفه‌ها نسبت به سال گذشته کاهش نیز داشته است.
احتمال کاهش قیمت‌ها
وی گفت: افزایش قیمت‌ شیر خام بی‌دلیل و بدون کارشناسی بوده است. در سال جاری قیمت شیر خام 630 تومان است و احتمالا کاهش نیز می‌یابد.
افزایش 15 درصدی قیمت ماست در یک هفته
گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ٨ اردیبهشت حاکی است: در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه ثابت بود . بهای سایر اقلام این گروه به ویژه ماست پاستوریزه نسبت به هفته قبل افزایش یافت.
بنابراین گزارش، قیمت ماست پاستوریزه در هفته گذشته با 14.8 درصد افزایش به کیلویی 1832 تومان رسید. قیمت شیر هم در این هفته با 8.9 درصد رشد مواجه شد.
در هر حال به نظر می‌رسد اهرم‌های به کار گرفته شده از سوی نهادهای نظارتی برای برخورد با گران‌فروشی‌ها و گرانی‌های اخیر به برخی بازدیدهای سرزده و تهدید مجموعه‌های متخلف محدود شده است و متأسفانه متخلفان هم هیچ ابایی از این بازدیدها و تهدیدها ندارند و هر روز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.
ضروری است مسئولان با جدیت بیشتر و استفاده از ابزارهای جدید برای برخورد متخلفان از جمله معرفی شفاف آنها به مردم استفاده کنند، تا شاید درس عبرتی باشد برای دیگران.
حکم عامل افزایش پیامکی قیمت شیر شنبه اعلام می‌شود
نظرعلی حاجی‌پاشا،مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره نتیجه رسیدگی به پرونده تخلف یکی از شرکت‌های تولید کننده مطرح لبنیات در زمینه افزایش غیرقانونی قیمت‌ها اظهار داشت: حکم این پرونده صادر شده و تا روز شنبه اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: این موضوع توسط استانداری تهران هم در حال بررسی است و جلسات متعددی با تولیدکنندگان برای بازگرداندن قیمت‌ها برگزار شده است.
حاجی‌پاشا درباره اینکه این شرکت علیرغم دستور تعزیرات هنوز قیمت‌ها را به حالت قبل برنگردانده است گفت: درباره عدم بازگرداندن قیمت‌ها به حالت قبل از سوی این شرکت هم اگر پرونده‌ای به تعزیرات ارسال شود، قطعاً به آن رسیدگی خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com