حداقل تا چند ماه آینده مشکل تامین گوشت مرغ نداریم

حداقل تا چند ماه آینده مشکل تامین گوشت مرغ نداریم

رییس سازمان بازرگانی استان یزد از انتقال وظایف تنظیم مواد پروتئینی از جهاد کشاورزی به سازمان بازرگانی استان خبر داد و اعلام کرد: با توجه به میزان تولید فعلی مرغ در استان، حداقل در چند ماه آینده مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.
به گزارش ایسنا مهراب اسکندری در جلسه‌ای که در خصوص بررسی مسایل و مشکلات مربوط به گوشت مرغ با حضور اعضای کشتارگاه مرغ استان برگزار شد، با اشاره به ابلاغ ریاست جمهور مبنی بر انتزاع موضوع تنظیم مواد پروتئینی از جهاد کشاورزی و الحاق آن به بازرگانی، افزود: با توجه به گستردگی و فعالیت زیاد سازمان، اخیرا این وظیفه نیز به ما واگذار شده و برآنیم تا در اولین جلسه به بررسی مسایل و مشکلات مربوط بپردازیم.
وی در خصوص تولید روزانه مرغ در استان، خاطرنشان کرد: به گزارش جهاد کشاورزی استان، روزانه 90 تن تولید مرغ در استان صورت می‌گیرد که 40 تن آن به مصرف استان و 50 تن آن به استان‌های مجاور فرستاده می‌شود و لذا حداقل در چند ماه آینده مشکلی از لحاظ تامین مرغ نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: امروز باید اتفاقات را از قبل پیش‌بینی و از این فرصت‌ها استفاده کنیم که لازمه آن نیز برنامه‌ریزی و چاره اندیشی است.
ناصر رحیمی، معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به این که در حال حاضر مسوولیت کامل تنظیم بازار مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید و گوشت مرغ به عهده وزارت بازرگانی است، لذا دیدگاه وزارت بازرگانی این است که مسوولیت فوق را با مشارکت بیشتر بخش خصوصی و تشکل‌های غیر دولتی واگذار کند.
بازدید و بررسی وضعیت کشتارگاه‌ها توسط سازمان بازرگانی، اخذ تسهیلات جهت ایجاد سردخانه و تامین گوشت مورد نیاز، گفتگو با مقامات مسوول در خصوص ظرفیت خالی برخی از سردخانه‌ها جهت بالا بردن بهره‌وری، اعلام آمادگی کشتارگاه‌های استان در خصوص ذخیره‌سازی مرغ و توزیع آن در ایام عید و بررسی مسایل و مشکلات از جمله تصمیماتی بود که در این جلسه به منظور ساماندهی وضعیت پروتئینی استان گرفته شد.
 

 
کلمات کلیدی تامین گوشت مرغ یزد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com