جلوگیری از تردد 3900 راس دام قاچاق توسط دامپزشکی خراسان رضوی

جلوگیری از تردد 3900 راس دام قاچاق توسط دامپزشکی خراسان رضوی

جهت جلوگیری از گسترش بیماری های دامی و به ویژه تب برفکی،‌ قرنطینه های دامپزشکی با همکاری نیروهای انتظامی در اقصی نقاط خراسان رضوی موفق شدند از تردد 3900 راس دام که به صورت غیرمجاز وارد استان شده بودند، جلوگیری کنند.
به گزارش موج، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار امیدواری کرد: با همکاری و تلاش بیشتر نیروهای انتظامی و پرسنل قرنطینه های دامپزشکی و همکاری دامداران از این نقل و انتقالات به طور کلی جلوگیری شود.
دکتر سید محسن دستور اظهار داشت: با توجه به حساسیت قرنطینه های دامی در جهت کنترل تردد انواع دام و طیور و فرآورده های خام دامی و نیز با توجه به شرایط ویژه استان در مواجهه با تب برفکی، با همکاری نیروی انتظامی از تردد هرگونه دام بدون مجوز جلوگیری شده و متخلفین همراه با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی همچنین میزان صادرات انواع فرآورده‌ها و آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام، شامل انواع تخم مرغ خوراکی، عسل، روده، پوست و ... را طی سال 1388 بیش از 16 هزار و 180 تن اعلام کرد و ارزش دلاری آن را بیش از 37 میلیون و 385 هزار دلار دانست و افزود: این ارقام در مقایسه با سال قبل، از نظر وزنی 9 هزار تن کاهش را نشان می دهد.
او مقصد صادرات مذکور را کشورهای اروپایی، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس دانست و یادآور شد: تمامی موارد فوق پس از دریافت گواهی بهداشتی دامپزشکی و به صورت اینترنتی به همراه الصاق برچسب های مخصوص(هولوگرام) اجازه ورود به بازارهای مصرف را در سطح جهانی پیدا کرده‌اند.
مدیر کل دامپزشکی استان خاطرنشان ساخت: در سال 88، بیش از 433 هزار تن انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور، شامل انواع مواد اولیه مورد استفاده درتهیه خوراک دام و طیور، ابریشم، کرک بزی و ... نیز به کشور وارد شده است که از نظر وزنی بیش از 102 هزارتن افزایش نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.
دکتر دستور با توجه به اهمیت نظارت بر ترانزیت دام و فرآورده‌های دامی، افزود: در سال قبل بیش از 19 هزار تن کالاهای مرتبط با دامپزشکی جهت ترانزیت داخل استان مجوزهای بهداشتی لازم را از مراکز دامپزشکی و قرنطینه‌های دامی خراسان رضوی اخذ نموده‌اند که این میزان از نظر وزنی بیش از 4800 هزارتن افزایش داشته است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com