تولید هفت درصد از علوفه کشور در کردستان

تولید هفت درصد از علوفه کشور در کردستان

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: در حال حاضر بیش از هفت درصد از علوفه کشور در این استان تولید می شود.
به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، اکرم توفیقی عصر دوشنبه در جریان بازدید استاندار کردستان از اجرای طرحهای آبخیزداری و حفظ و مراقبت از مراتع در حوزه آبریز سد قشلاق سنندج اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هفت درصد از علوفه کشور در استان کردستان تولید می شود.
وی ادامه داد: در حالیکه استان کردستان حدود 1.5 درصد از سطح مراتع کشور را در اختیار دارد ولی به دلیل وجود منابع غنی و همچنین بارشهای مناسب، بیش از هفت درصد از علوفه کشور در این استان تولید می شود.
مدیر کل منابع طبیعی استان کردستان بیان داشت: وجود بارشهای مناسب از یک سو و منابع خاک حاصلخیز از سوی دیگر باعث شده است که استان کردستان در حوزه تولید علوفه در کشور یکی از استانهای برتر باشد و بعضی از مراتع استان کردستان سه چین هستند.
توفیقی یادآور شد: غنی بودن گیاهان و مراتع استان کردستان به گونه ای است که تا امروز و با توجه به اجرای برنامه های مختلف مطالعاتی و پژوهشی بالغ بر هزار و 800 گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است که این تعداد گونه گیاهی باعث غنای هر چه بیشتر علوفه های برداشتی از مراتع استان شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 67 هزار خانوار بهره بردار از مراتع استان کردستان ساماندهی و برای فعالیت های آنان مجوزهای لازم صادر شده است که یکی از برنامه های اصلی منابع طبیعی استان ساماندهی بهره برداران و همچنین جلوگیری از فعالیت افرادی است که به نوعی باعث تخریب منابع طبیعی می شوند.
مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان در پایان گفت: در مجموع استان کردستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار هکتار مراتع است.
در این بازدید که رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل منابع طبیعی و جمعی دیگر از مدیران استان حضور داشتند، استاندار کردستان و هیئت همراه از نزدیک در جریان اجرای طرحهای مختلف انجام شده در این منطقه قرار گرفتند

 
کلمات کلیدی کردستان علوفه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com