توزیع مستقیم تخم‌مرغ دست واسطه‌ها را کوتاه می‌کند

توزیع مستقیم تخم‌مرغ دست واسطه‌ها را کوتاه می‌کند

تحلیل - مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران (میهن) اظهار کرد: طی روزهای اخیر به دلیل جاری شدن سیل در آمریکا ذرت با افزایش هر کیلو 30 تومان به 356 تومان رسیده است و هیچ نظارتی هم در این زمینه اعمال نمی‌شود.
ناصر بنی‌پور با بیان اینکه هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری‌ هزار و 150 تومان خریده می‌شود، گفت: این قیمت از قیمت تمام شده کیلویی 100 تومان و با اعمال 10 درصد سود، 230 تومان کمتر است.
نبی‌پور اظهار کرد: گران بودن بیمه، افزایش ساعتی قیمت‌ نهاده‌ها و تامین و خرید آن به صورت نقدی بازار تولید را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران با بیان اینکه هر ماه 48 تا 53 هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود، ادامه داد: امکان کاهش دادن تولید وجود ندارد و هر ماه در حدود 50 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که به دلیل مناسب نبودن بازار، مرغداران مجبورند به قیمت کمتر از قیمت تولید شده، عرضه کنند چراکه این محصول قابلیت نگهداری ندارد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت برخی نهاده‌های تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 تا 80 درصد، برخی از نهاده‌ها 300 درصد و برخی دیگر تا 400 درصد افزایش یافته است در حالی که قیمت تخم‌مرغ 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
نبی‌پور با بیان اینکه دیوان عدالت اداری وضع هرگونه تعرفه به مرغ و تخم‌مرغ را غیرقانونی اعلام کرده است، تصریح کرد: براساس شکایت این تشکل دیوان عدالت اداری وضع هرگونه تعرفه را طبق بند «دال» ماده 32 قانون برنامه چهارم ممنوع دانسته و حکم لغو تعرفه اعلام شده است اما علی‌رغم این هنوز تعرفه 60 درصدی برای صادرات اعمال می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران یادآور شد: در شش ماهه ابتدای سال به علت کاهش مصرف، تولیدکنندگان با زیان قابل توجهی مواجه می‌شوند که راه‌اندازی خط صادراتی می‌تواند در زمان کاهش تقاضا مانع ضرر مرغداری‌ها شود.
وی در پایان بر ساخت مراکز و ترمینال‌ برای توزیع مستقیم تخم‌مرغ به منظور کوتاه شدن دست واسطه‌ و کاهش قیمت و عرضه بهداشتی این محصول تاکید کرد.

 
کلمات کلیدی واسطه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com