توزیع علوفه ارزان بین دامداران از امروز

توزیع علوفه ارزان بین دامداران از امروز
صدراله دولت درباره توزیع علوفه ارزان بین دامداران اظهار داشت: امروز به همه استانها ابلاغ شده که از همین امروز اتحادیه استانها با مراجعه به مراکز پشتیبانی امور دام در استانها سهمیه علوفه مورد نیاز دامها شامل جو، ذرت، و سویا را که به تناسب شیر ورودی هر استان در نظر گرفته شده دریافت کنند.
مدیرعامل مرکز پشتیبانی امور دام در پاسخ به میزان علوفه برای هر دام گفت: کل جیره کنسانتره غذایی جو، ذرت و سویا مورد نیاز دام‌ها سهیه داده می‌شود و این سهمیه طوری است که نیاز آنها تامین می‌شود.
دولت افزود: جو و ذرت به قیمت 410 ، سویا 800،‌سبوس 230 تومان در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.
به گفته دولت این قیمت‌ها تا 50 درصد نسبت به قیمت بازار کاهش دارد.
وی گفت: ‌توزیع علوفه ارزان قیمت به طور نامحدود بوده و طوری است که قیمت علوفه در بازار براساس قیمت‌های گفته شده تثبیت شود.
دولت در پاسخ به اینکه علوفه‌های ارزان تا چه اندازه در کاهش قیمت تمام شده شیر موثر خواهد بود، گفت:‌این قیمتها طوری است که وقتی در آنالیز تعیین قیمت شیرخام لحاظ می‌شود، قیمت تمام شده آن 630 تومان یعنی همان نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار می‌شود.
از دولت سوال شد، شما بیشتر از 500 میلیارد تومان برای تامین علوفه در سال جاری اعتبار ندارید،چطور می‌گویید به صورت نامحدود علوفه توزیع می‌کنیم، گفت: این میزان اعتبار برای تعدیل قیمت علوفه در بازار کافی است.
وی در پاسخ به اینکه آیا این اعتبار را کامل دریافت کرده‌اید؟ گفت: مصوباتی داریم که به زودی دریافت می‌کنیم.
به گزارش فارس بعد از مخالفت آقای رحیمی با افزایش قیمت شیر خام به 720 تومان، بعد از جلسات کارشناسی کارگروه تعیین قیمت شیر در وزارت کشور قرار شد قیمت شیر خام افزایش نیابد در عوض 500 میلیارد تومان یارانه شیر که سال گذشته حذف شده بود، برای تامین نهاده در اختیار مرکز پشتیبانی امور دام قرار گیرد.البته صنایع لبنی نیز قیمت‌های افزایش یافته فرآوری‌های لبنی را به قیمت اسفند 90 برگردانند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com