تخم‌مرغ از ایران قاچاق می‌شود

تخم‌مرغ از ایران قاچاق می‌شود

قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی برخی شایعات در مورد کاهش تولید تخم‌مرغ را نادرست خواند و گفت:‌ مردم هیچ گونه نگرانی برای تخم‌مرغ نداشته باشند و حتی بخشی از تخم‌مرغ به صورت غیررسمی از کشور خارج می‌شود.
حسین دماوندی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، افزود:‌ با توجه به بحثهای کارشناسی در جریان با بانک کشاورزی ، انتظار توجه بیشتری نسبت به صنعت دام‌ و طیور از این بانک می‌رود.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:‌ با وجود اینکه برنامه دولت در صنعت طیور رشد سالانه 6 درصد است، اما در عمل مردم با افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این بخش رشد 9 درصد را نوید می‌دهند که نشان از به ‌صرفه بودن سرمایه‌گذاری در این زیر بخش است.
دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی توجه به رشد عمودی به جای رشد افقی در صنعت دام و طیور است، گفت: اولویت دولت افزایش بهره‌وری و عملکرد در واحد سطح به جای افزایش افقی واحدهای تولیدی است.
وی گفت: دیدگاه ما این است که متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش طیور مرغداری‌های خالی را خریداری کرده و ظرفیت بدون استفاده آنها را تکمیل کنند.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در مورد تعطیلی برخی از واحدهای مرغداری تخم‌گذار در استان تهران گفت:‌ از دلایل مهم این امر رعایت نکات بهداشتی است که از سوی سازمان دامپزشکی کشور به حق پیگیری می‌شود، زیرا رعایت بهداشت جامعه در اولویت قرار دارد.
دماوندی‌نژاد گفت: متأسفانه برخی از افراد به جای پذیرفتن واقعیت رعایت نکات بهداشتی که از سوی سازمان دامپزشکی اعمال می‌شود، تعطیلی برخی از مرغداری‌ها را به دلیل مشکلات مالی ذکر می‌کنند، در حالی که برای رعایت معیارهای بهداشتی است.
وی گفت: خوشبختانه تولید جوجه گوشتی در کشور وضعیت مناسبی دارد به گونه‌ای که هفته گذشته در تولید این جوجه‌ها رکوردی برای کشور به ثبت رسید.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش تقاضا برای خرید تخم‌مرغ، خوشبختانه قیمت تخم‌مرغ در 10 روز گذشته ثابت بوده و مرغداران سود منطقی کسب کرده‌اند، به گونه‌ای که خواستار ثبات این شرایط و حفظ تولید شده‌اند.
دماوندی‌نژاد برخی از شایعات در مورد کاهش تولید تخم‌مرغ را نادرست خواند و گفت:‌ مردم هیچ گونه نگرانی برای تخم‌مرغ نداشته باشند و حتی بخشی از تخم‌مرغ به صورت غیررسمی از کشور خارج می‌شود.
قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در مورد ذخیره‌سازی مرغ گفت:‌ دولت به صورت برنامه‌ریزی شده برای حفظ آرامش بازار گوشت مرغ تولیدی کشور را خریداری و ذخیره می‌کند، تا در روزهای اوج مصرف روانه بازار شود.
دماوندی‌نژاد نیاز تسهیلات و سرمایه در گردش صنعت طیور را 800 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت:‌ ابلاغ پرداخت این تسهیلات به بانکهای عامل شروع شده و بانکها نیز توزیع استانی را انجام داده‌اند.
وی افزود:‌ از قرار اطلاع در برخی از استانها مانند مازندران نیاز صنعت مرغداری از سوی بانکها تأمین و پرداخت تسهیلات شروع شده است.

 
کلمات کلیدی قاچاق
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com