تاسیس بانک روستایی؛ کوتاه شدن دست واسطه ها

تاسیس بانک روستایی؛ کوتاه شدن دست واسطه ها

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران با بیان این که این اتحادیه بیشترین عضو و بزرگترین شبکه را در روستاهای کشور در اختیار دارد گفت: با ایجاد تغییرات به دنبال افزایش تولید، اشتغال زایی و کارآفرینی در روستاها هستیم.
محمدرضا رئیسی نژاد در نشست تخصصی اتحادیه تعاون مرکزی روستایی با اعلام این مطلب افزود: شبکه بزرگ تعاونی روستایی کشور با 5/4 میلیون عضو و 31 اتحادیه استانی و 10 هزار فروشگاه و 11 هزار جایگاه عرضه سوخت و 3 میلیون ظرفیت انباری نهاده های کشاورزی از 40 سال پیش به روستاییان خدماتی هم چون خرید تضمینی ، فروش و صادرات محصولات و هم چنین واردات نهاده ها و تجهیزات مورد نیاز را به آن ها ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه منابع آبی در کشور به شدت در حال کاهش است گفت: برای حل مشکل کم آبی در کشور نیاز به همکاری تمام بخش های خصوصی و دولتی است ، در همین راستا این اتحادیه سازماندهی تعاونی آب بران را در دستور کار خود دارد تا با مدیریت منابع آبی، روستاییان را به سمت مصرف بهینه آب سوق دهیم.
رئیس اتحادیه مرکزی تعاون روستایی اظهار داشت: از دیگر برنامه های این تعاونی تاسیس و راه اندازی 2 هزار هکتار گلخانه با کمک جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی و هم چنین جذب سرمایه خارجی در استان های خوزستان و کرمان می باشد که بیش از 20 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
رئیسی نژاد افزود: هدف از انجام این گونه از طرح ها افزایش تولید و بهره وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است زیرا برای باقی ماندن جوانان در روستاها و ادامه حیات تولید کشور در این بخش باید آسایش آن ها و زمینه های لازم برای باقی ماندن جوانان تحصیل کرده در روستاها فراهم شود.



عکس های بیشتر را می توانید از اینجا ملاحظه فرمایید

این مسئول با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوبتر در بخش کشاورزی و روستاها نیازمند تاسیس بانک روستایی است، گفت: تاسیس بانک روستایی سبب کوتاه شدن دست واسطه ها و سودجویان خواهد شد و روستاییان می توانند محصولات خود را در زمان مناسب و با قیمت واقعی به فروش برسانند هم چنین از خدمات مالی با سود مناسب برخوردار شوند.
رئیس اتحادیه مرکزی تعاون روستایی در پایان تاکید کرد: اتحادیه بر اساس اصل 44 قانون اساسی به دنبال خرید شرکت های کشاورزی می باشد تا با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ادامه حیات جمعیت آن ها را فراهم سازد .

عکس های بیشتر را می توانید از اینجا ملاحظه فرمایید

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com