برنامه تنظیم تولید و عرضه مرغ و تخم مرغ

برنامه تنظیم تولید و عرضه مرغ و تخم مرغ

تحلیل - وزیر جهاد کشاورزی از اغاز اجرای برنامه تولید مرغ و تخم مرغ به منظور حذف واسطه ها و تامین نیاز بازار خبر داد.
محمد رضا اسکندری در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : این برنامه هفته پیش به سراسرکشور ابلاغ شد و از روز گذشته نیز تشکل های تولیدی براساس قرارداد با تولیدکنندگان ، خرید مرغ و تخم مرغ تولیدی انها را براساس نیاز بازار اغاز کرده اند و به صورت مستقیم به بازار عرضه خواهند کرد.
وی گفت : این تشکل ها نهاده های یارانه ای مورد نیاز واحدهای تولیدی را براساس قرارداد میزان تولید در اختیار واحدها قرار می دهند.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:با اجرای این طرح تولیدکننده برای برنامه ریزی تولید نگرانی ندارد و با اطمینان از امکانات خود برای تولید استفاده می کند.
اسکندری گفت:تشکل های تولیدی در حال انعقاد قراردادهای خرید با واحدهای تولیدی هستند.
وی افزود: تولید با اطمینان انجام می شود و برای ماه مبارک رمضان نیز امادگی کامل برای تامین نیاز بازار داریم.
اسکندری گفت: این قراردادها بلندمدت است و در صورتی که در برخی ایام میزان تولید بیش از نیاز بازار باشد تشکل های تولیدی مازاد تولید را برای ذخیره سازی خریداری می کنند.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نیاز کشور به تخم مرغ حدود 700 هزار تن در سال است درباره علت کاهش عرضه تخم مرغ گفت : افزایش دما و کاهش تقاضای بازار سبب شد تولیدکننده میزان تولید را کاهش دهد و حتی برخی از تولیدکنندگان ترجیح دادند مرغ های تخم گذار را در حالت استراحت قرار دهند که سبب کاهش عرضه تخم مرغ به بازار شد.
اسکندری افزود : با انعقاد قراردادتولید میان تشکل های تولیدی با تولیدکنندگان و اغاز جوجه ریزی ، تا 45 روز اینده تعادل در تولید و عرضه تخم مرغ و مرغ ایجاد می شود.
وی گفت : این طرح تاکنون در قالب خرید تضمینی برای محصولات کشاورزی اجرا می شد که از این پس با همکاری تشکل های تولیدی غیردولتی در بخش واحدهای تولید گوشت مرغ و تخم مرغ نیز اجرا می شود.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از اجرای الگوی کشت در سال زراعی 87-86 خبر داد و افزود: در سال زراعی اینده میزان تولید ، سطح زیرکشت و میزان نهاده های مورد نیاز کشاورزان هر استان و هر منطقه بر اساس الگوی کشت و توان تولیدی همان منطقه تنظیم می شود.
اسکندری درباره صادرات گندم گفت : صادرات گندم بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در اختیار وزارت بازرگانی است و وزارت جهادکشاورزی فقط مجوز بهداشتی صادرات این محصول را در اختیار صادرکنندگان قرار می دهد.
وی افزود : تاکنون چندین در خواست مجوز بهداشتی برای صادرات گندم به سازمان قرنطینه جهاد کشاورزی ارائه شده است.
اسکندری گفت : تاکید کرده ایم سازمان قرنطینه جهادکشاورزی در صدور مجوزها تسریع کند.

 
کلمات کلیدی جهادکشاورزی اسکندری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com