افزایش همکاری‌های کشاورزی ایران و چین

افزایش همکاری‌های کشاورزی ایران و چین
در جلسه مشترکی که در محل وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، بر افزایش همکاری‌های کشاورزی بین ایران و چین تأکید و مقرر شد که تفاهم‌نامه مشترکی به امضاء برسد.
وزیر جهادکشاورزی امروز در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی زمینه‌های همکاری میان ایران و چین در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: با معاونت‌های مختلف جلسات مشترکی برگزار شده که نحوه همکاری میان ایران و چین را امیدوارکننده می‌دانم.
محمود حجتی افزود: در زمینه افزایش همکاری‌ها، یادداشت تفاهمی نوشته شده که امید می‌رود زمینه‌های اجرایی و عملیاتی شدن آن فراهم شود.
وی به طرح پرسشی از نیودان معاون وزیر کشاورزی چین مبنی بر میزان فاصله تولید در واحد سطح کشاوران و متوسط تولید بهره‌برداران چینی خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای که مرکز عمده تولید گندم در چین است، یک کشاورز نمونه در هر هکتار، شش تا هفت تن محصول تولید می‌کند، این در حالی است که عامه کشاورزان در همان منطقه تولیدی معادل چهار تن در هکتار دارند.
حجتی میزان عملکرد گندمکاران در کشورمان را نسبت به بهره‌برداران نمونه چینی دارای فاصله زیادی برشمرد و یادآور شد: فاصله بین تولیدکننده خبره و بهره‌بردار نمونه در ایران دارای نسبت یک به چهار است که امید می‌رود با ادامه همکاری‌ها در این زمینه بتوانیم از تجارب کشور چین استفاده کنیم.
همکاری‌های مشترک ایران و چین در زمینه‌های زراعی، آبزی‌پروری و دامپروری
در ادامه، معاون وزیر کشاورزی چین، ایران را صاحب تمدن و میراث فرهنگی جهانی برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار بالایی در ایران وجود دارد و ما قصد داریم در گام بعدی، همکاری‌های دوجانبه را تقویت کنیم.
نیودان تصریح کرد: سیاست استفاده از علوم و فناوری‌های کشاورزی از دیگر برنامه‌های ما است و علاوه بر آن، با تلاش دوجانبه، پروژه‌های همکاری را ایجاد خواهیم کرد و در زمینه‌های کشت، آبزی‌پروری و دامپروری تلاش می‌کنیم تا همکاری‌های مشترک داشته باشیم.
وی ادامه داد: وزارت کشاورزی چین با آزادسازی تجارت کشاورزی موافق است و سرمایه‌گذاری در این بخش را تقویت خواهد کرد.
معاون وزیر کشاورزی چین تأکید کرد: تخصیص مالیات کشاورزی از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه محسوب می‌شود و پس از بازگشت به چین قصد داریم که کارنامه همکاری کشاورزی دو کشور را مطالعه کنیم و با وزارتخانه‌ها، شوراها و بخش‌های دیگری مشورت داشته باشیم تا یک‌سری از شرکت‌ها انتخاب و هیئت‌های کارشناسی شکل گیرد.
نیودان همچنین گفت: با پشتیبانی‌های لازم و مطالعه دقیق آنچه که بررسی شد، آماده امضای سند هستیم.
وی در پایان به‌طور رسمی از محمود وزیر جهادکشاورزی ایران دعوت کرد تا در نیمه دوم امسال، از بخش کشاورزی این کشور بازدید داشته باشد تا همکاری‌های کشاورزی بیشتر پیش رود و در همین جلسه، جواب مثبت محمود حجتی را اخذ کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com