افزایش علوفه باعث رشد بهره وری دامداری ها شده است

افزایش علوفه باعث رشد بهره وری دامداری ها شده است

یک کارشناس دامپروری گفت: با توجه به اینکه در سال جاری دامداران از نظر تأمین علوفه از وضعیت مناسبی برخوردار بودند می توانیم شاهد رشد بهره وری دامداری ها باشیم.
مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت علوفه، در داخل کشور به جزء سویا و کنجاله تخم پنبه از نظر تأمین یونجه، ذرت و جو با مشکل کمبود علوفه مواجه نخواهیم بود.
وی تنها مشکل بخش دامداری ها را فروش شیر به بخش های خصوصی دانست و گفت: هم اکنون کارخانجات لبنیات از پرداخت به موقع نقدینگی به دامداران ممانعت می کنند و این امر باعث شده دامداران به علت کمبود نقدینگی با مشکلات بسیاری از قبیل تأمین علوفه و دارو مواجه شوند.
احمدی جایگاه اصلاح ژنتیک را در کشور بسیار وسیع و قابل توجه دانست و گفت: هم اکنون در کشور از نظر تولید دام هایی با نژادهای اصلاح شده پیشرفت خوبی داشتیم و این امر روی قسمت های مختلف صنعت دامی و غذایی نقش زیادی را ایفا می کند.
این کارشناس دامپروری ادامه داد: تمرکز بخش های خصوصی و دولتی روی صادرات گوشت و فرآوردهای گوشتی باید با روند بهتری صورت گیرد تا بتوانیم این صنعت را تا جایگاه جهانی صادرات پیش برد

 
کلمات کلیدی علوفه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com