افزایش سطح همکاری ایران و برزیل در زمینه دامپزشکی

افزایش سطح همکاری ایران و برزیل در زمینه دامپزشکی

خبرگزاری موج - رییس سازمان دامپزشکی کشورمان در پایان سفر خود به برزیل، ضمن مفید ارزیابی کردن نتایج این سفر، از علاقمندی دو کشور بر افزایش سطح همکاری های دو سویه به ویژه در مسائل مرتبط با دامپزشکی خبر داد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مجتبی نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور که به اتفاق هیاتی از مسئولان بلند پایه به کشور برزیل سفر کرده بود، پس از بازگشت از این کشور در سخنانی به بیان مهم ترین دستاوردهای این سفر پرداخت و گفت: در دیدار با وزیر کشاورزی برزیل، راه‏های گسترش همکاری های دامپزشکی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در ملاقات با معاون وزیر کشاورزی و رییس دامپزشکی فدرال برزیل، ضمن تاکید بر اجرای دقیق پروتکل بهداشتی منعقده بین دو کشور، مذاکرات مفیدی در خصوص پیش نویس موافقتنامه همکاری های دامپزشکی نیز انجام شد.
دکتر نوروزی افزود: طرف برزیلی در این ملاقات خواستار همکاری جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید تخم مرغ SPF و واکسن تب برفکی در ایران شد و موضوع تبادل کارشناس بین سازمان های دامپزشکی ایران و برزیل در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
وی همچنین در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور در خصوص نحوه بهبود نظارت بهداشتی بر گوشت های وارداتی از برزیل نیز به بحث و تبادل نظر پرداخت.
دکتر نوروزی در این سفر ضمن تشکیل جلسه با صادرکنندگان گوشت برزیلی به ایران برای بررسی مشکلات موجود و رفع آن ها، از چهار واحد کشتارگاهی مجاز به تولید و صادرات گوشت به ایران، دو واحد پرورش دام شیری و گوشی بازدید کرد و با حضور در بندر سانتوز، نحوه بارگیری و حمل گوشت های تولیدی به مقصد جمهوری اسلامی ایران را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.
وی در سفر خود به برزیل به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین کارشناسان ناظر بهداشتی فعال در آن کشور، دکتر فرهاد طاهریان را به عنوان سرپرست ناطرین بهداشتی گوشت در برزیل منصوب کرد.
لازم به یادآوری است کشور برزیل به عنوان دومین تولید کننده گوشت قرمز و مرغ منجمد در جهان، تامین بخشی از نیازهای جمهوری اسلامی ایران به فرآورده های پروتئینی را بر عهده دارد و در این راستا و با توجه به حضور ناظران بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در برزیل و لزوم انجام بازدیدهای عالیه دوره ای مسئولان بلندپایه سازمان دامپزشکی کشور از روند بازرسی های قبل، حین و بعد از کشار در کشتارگاه‏های برزیل، رییس سازمان دامپزشکی کشور در ماه گذشته به همراه هیئتی به این کشور سفر کرد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com