استاندار مازندران خواستار احیا و رونق تولید نژاد مرغ آرین شد

استاندار مازندران خواستار احیا و رونق تولید نژاد مرغ آرین شد
استاندار مازندران به رییس سازمان جهاد کشاورزی و دبیر انجمن جوجه یکروزه استان ماموریت داده است تا در اسرع وقت نسبت به احیا و رونق تولید مرغ نژاد آرین اقدام کنند.
ربیع فلاح در دیدار روز دوشنبه رضا عظیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و سیدحمزه درواری دبیر انجمن جوجه یکروزه استان با وی، از نژاد مرغ آرین به عنوان سرمایه ملی یاد و بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه ها برای احیا و رونق تولید آن تاکید کرد.
دبیر انجمن جوجه یکروزه مازندران در این باره گفت: در دیداری که به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی با استاندار مازندران داشتیم، فلاح با ابراز نگرانی از در انتظار ماندن طولانی مدت تولید کنندگان استان برای دریافت جوجه، به وجود لاین بابلکنار در مازندران اشاره و تاکید کرد: با وجود این لاین پراهمیت و استراتژیک ، نه تنها تولید کنندگان مازندران ، بلکه فعالان صنعت طیور در کشور هم نباید دغدغه دریافت جوجه داشته باشند.
سیدحمزه درواری افزود: دکتر فلاح با اشاره به این که در جهان تنها چند کشور دارای چرخه کامل صنعت طیور هستند که جمهوری اسلامی ایران به خاطر داشتن لاین بابلکنار در هسته این کشورها قرار دارد، تصریح کرد: اهمیت لاین بابلکنار کمتر از انرژی هسته ای نیست و باید احیای آن در دستور کار مسوولان استانی و کشوری قرار گیرد.
وی ادامه داد: استاندار مازندران خواستار تشکیل جلسه کارشناسی جهت بررسی کامل و تبیین وظایف دستگاه ها برای تحقق این امر مهم شد.
در این جلسه عظیمی و درواری گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده برای احیای نژاد مرغ آرین ارائه و آمادگی کارشناسی و اجرایی خود را برای ادامه و شتاب بخشی به فعالیت ها در این زمینه تا تحقق کامل خواسته های استاندار مازندران و فعالان صنعت طیور اعلام کردند.
مجتمع پرورش مرغ لاین بابل که از سال 1371 فعالیتش را آغاز کرد قرار بود حدود 80 درصد جوجه یکروزه مورد نیاز مرغداری های کشور را تامین کند.
بر اساس آمارهای موجود هم اکنون 80 درصد از جوجه یکروزه مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com