آغاز خریدتضمینی ذرت دانه‌ای مازاد کشاورزان یزدی

آغاز خریدتضمینی ذرت دانه‌ای مازاد کشاورزان یزدی

ایسنا - رییس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان یزد، از آغاز خرید تضمینی ذرت مازاد بر مصرف کشاورزان، خبر داد و پیش‌بینی کرد: در سال‌جاری بیش از 6 هزار تن ذرت دانه‌ای از کشاورزان یزدی به صورت تضمینی خریداری شود.
محمد ترابی، با اشاره به آغاز فصل خرید تضمینی ذرت دانه‌ای کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی استان یزد، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی ذرت دانه‌ای از 25 آبان آغاز شده، تا سی‌ام اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی، قیمت هر کیلوگرم ذرت را با محاسبه یک درصد افت غیرمفید و 3 درصد افت مفید، 276 تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت نسبت به سال گذشته 36 تومان افزایش داشته است.
وی، عمده‌ترین شهرستان تولیدکننده ذرت را، شهرستان خاتم نام برد و ادامه داد: خرید تضمینی ذرت دانه‌ای از کشاورزان توسط دو مرکز در مروست و چاهک صورت می‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به این که در سال گذشته 3 هزار و 600 تن ذرت دانه‌ای توسط سازمان تعاون روستایی استان یزد خریداری شده است، اظهار داشت: در سال‌جاری پیش‌بینی خرید بیش از 6 هزار تن ذرت دانه‌ای از کشاورزان وجود دارد.
رییس اداره بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان یزد در پایان از کمبود فضای انباری و تأسیسات ذرت خشک‌کنی به عنوان عمده‌ترین مشکل در زمینه خرید این محصول یاد کرد.
گفتنی است،‌ سطح زیرکشت محصول ذرت دانه‌ای در استان یزد حدود 4 هزار هکتار و میزان تولید آن بالغ بر 34 هزار تن است

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com