80 تن مرغ و گوشت فاسد در همدان جمع‌آوری شد

80 تن مرغ و گوشت فاسد در همدان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 80 تن مرغ و گوشت فاسد در همدان جمع‌آوری شده است.
آرش سامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 80 تن مرغ و گوشت فاسد در همدان جمع‌آوری شد، اظهار داشت: اینها نتیجه بی‌توجهی فروشندگانی است که گوشت‌های گران‌قیمت مورد استفاده مردم را در شرایط نامطلوب نگهداری کرده و با کیفت بد عرضه می‌کنند و موجب فساد مواد خام می‌شوند.
وی افزود: اگر این گوشت‌ها در شرایط مطلوب نگهداری می‌شد قابلیت این را داشت تا نیاز طبیعی بسیاری از افراد کهنسال و کودکان تأمین شود ولی متأسفانه 80 تن گوشت و مرغ فاسد جمع‌آوری و معدوم شد.
رئیس دامپزشکی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: باید در زمینه مصرف مواد خام توسط شهروندان فرهنگ‌سازی شود چرا که بسیاری از مردم به طور کامل با دامپزشکی و هشدارهای صورت گرفته توسط این سازمان آگاهی ندارند و گاهی اوقات با تهیه محصولات خام دامی غیربهداشتی تأیید نشده سازمان دامپزشکی با مشکل مواجه می‌شوند.
وی ابراز داشت: شهروندان به هیچ عنوان نباید ران و سینه مرغ بدون بسته‌بندی که به صورت باز در بازار عرضه می‌شود را خریداری کنند چرا که ممکن است فاسد باشد و فروش ران و سینه مرغ بدون بسته‌بندی توسط مغازه‌داران ممنوع است.
سامی تصریح کرد: با توجه به تقاضای زیاد شهروندان متأسفانه ران و سینه بدون بسته‌بندی توسط مغازه‌داران عرضه‌ می‌شود و بسیاری از شهروندان پس از تهیه این محصولات خام با مشکل مواجه می‌شوند که امید می‌رود با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته این مشکل تا حدی رفع شود.
وی گفت: اگر همشهریان به نکات بهداشتی تعریف شده توسط سازمان دامپزشکی توجه کرده و از خرید مواد خام فاقد نکات بهداشتی خودداری کنند این فروشندگان نیز با عدم استقبال مشتری برای خرید محصولات باز مواجه می‌شوند و فروش‌شان به شدت کاهش می‌یابد، از این رو ملزم می‌شوند تا برای جذب مشتری از محصولات بهداشتی استفاده کنند.
رئیس دامپزشکی شهرستان همدان افزود: سنگ‌دان‌های مرغ چرخ‌کرده در بازار که به عنوان گوشت‌ چرخ کرده و به صورت باز در سینی‌های خارج از یخچال در محوطه سبزه میدان نگهداری و عرضه می‌شد، توسط بازرسان سازمان دامپزشکی جمع‌آوری شده و قصاب‌ها موظف هستند هرگونه فرآورده‌های گوشتی را در یخچال نگهداری کرده و گوشت را پیش چشم مشتری چرخ کنند.
وی اظهار داشت: در سال جاری شاهد اجرای طرح تشدید در ماه مبارک رمضان بودیم و به کله‌پاچه‌فروشی‌های مستقر در سبزه میدان اعلام شد که در صورت عدم خرید یخچال مخصوص نگهداری مواد گوشتی از ادامه ‌کارشان جلوگیری به عمل خواهد آمد.
سامی گفت: در ادامه اجرای این طرح ماهی‌فروش‌های موجود در محوطه سبزه‌میدان نیز ملزم به استفاده از یخچال برای نگهداری محصولات دریایی شدند و در صورت مشاهده هرگونه شرایط نامطلوب نگهداری مواد گوشتی، بازرسان سازمان دامپزشکی با این افراد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی تلاش می‌کند تا با برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویج مانند پخش آیتم‌های رادیویی و تلویزیونی، پرده‌نویسی و بازرسی مداوم و مستمر به فرهنگ‌سازی و انجام وظیفه بپردازد.
رئیس دامپزشکی شهرستان همدان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی در شهرستان همدان و به تبع آن در استان، در طول تابستان و با توجه به مهاجرت عشایر به همدان تمام دام‌ها در مقابله با بیماری تب مالت واکسینه شده‌اند.
وی در پایان اظهار داشت: هم‌اکنون تزریق واکسن تب مالت برای دام‌های کوچک و بزرگ در حال اجراست و شهرستان‌های همدان، رزن و ملایر به عنوان کانون محسوب شده‌اند که نسبت به سایر شهرستان‌های استان از درصد کمتر بیماری‌های دامی برخوردارند و مایه‌کوبی سگ‌های صاحب‌دار نیز توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

 
کلمات کلیدی همدان گوشت فاسد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com