216 هزار راس گوسفند در سربیشه واکسینه شدند

216 هزار راس گوسفند در سربیشه واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی، سیدحمید محمدی با اشاره به واکسینه شدن تعداد یک‌هزار و 403 راس گاو و گوساله در این مدت اظهار داشت: شاربن یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در نتیجه تماس مستقیم با حیوان بیمار و یا فرآورده‌های حیوانات بیمار مانند پوست، مو و پشم به انسان منتقل می‌شود.
وی گفت: دامپزشکان، دامداران، کشاورزان و کارگران کشتارگاه‌های دام و کارگرانی که در صنایع پوست و پشم کار می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس افزود: با توجه به اهمیت کنترل بیماری نیوکاسل در صنعت مرغداری، کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد.
علی‌اکبر اسماعیلی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی مرغداران و کارگران واحدهای مرغداری منطقه با مخاطرات و راه‌های مقابله و پیشگیری با این بیماری عنوان کرد و افزود: هر ساله تعدادی از واحدهای مرغداری شهرستان به علت عدم آشنایی کارگران مرغداری با مسائل بهداشتی درگیر این بیماری می‌شوند و با توجه به انتشار سریع این بیماری در یک واحد درصد بالایی از طیور دچار تلفات ناشی از این بیماری می‌شود.
وی به استقبال مرغداران از این کارگاه آموزشی اشاره و تصریح کرد: مرغداران شهرستان با آخرین راهکارهای پیشگیری و مقابله با بیماری نیوکاسل آشنا شدند.

 

 
کلمات کلیدی واکسینه گوسفند
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com