2 واحد سردخانه‌ای و بسته‌بندی مرغ در استان یزد تعطیل شد

2 واحد سردخانه‌ای و بسته‌بندی مرغ در استان یزد تعطیل شد

مسئول اطلاع‌رسانی و روابط عمومی شبکه دامپزشکی استان یزد در گفتگو با فارس اظهار داشت: مدیرکل دامپزشکی استان یزد به همراه چند تن از کارشناسان این اداره کل به صورت سرزده از مراکز بسته‌بندی مرغ در شهرستان‌های میبد و اردکان بازدید کردند.
داوود دهقان‌نیری افزود: در بازدید از مراکز بسته‌بندی و نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان میبد یک واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ که بدون مجوز در شرایطی غیر بهداشتی، نسبت به قطعه‌بندی و بسته‌بندی مرغ اقدام می‌کرد با دستور مستقیم مدیرکل دامپزشکی به صورت موقت تا تعیین تکلیف از سوی مقام قضائی تعطیل شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مقدار هزار و 562 کیلوگرم گوشت مرغ موجود در این واحد نیز توقیف شد.
وی اظهار داشت: همچنین در این شهرستان ضمن بازدید از یک سردخانه نگهداری موادغذایی مقدار 815 کیلوگرم گوشت قرمز، 30 کیلو‌گرم میگو و 810 کیلوگرم مرغ و سایر اقلام خوراکی که در شرایطی نامناسب و کاملا غیر بهداشتی نگهداری می‌شد، کشف شد که پس از هماهنگی با مرکز بهداشت شهرستان میبد برای تعیین تکلیف سایر اقلام، نسبت به توقیف فرآورده‌های خام دامی موجود در این سردخانه و تعطیلی آن اقدام شد.
وی اعلام کرد: در بازدید از مراکز بسته‌بندی شهرستان اردکان نیز مقدار هزار و 800 کیلوگرم گوشت مرغ منجمد که به صورت غیر بهداشتی در یکی از واحدهای بسته‌بندی این شهرستان نگهداری می‌شد، پس از نمونه‌برداری و تنظیم صورت جلسه به دستور مدیرکل دامپزشکی توفیف شد.
دهقان تصریح کرد: به دستور مدیرکل دامپزشکی استان یزد از این پس نظارت بر مراکز فرآوری، نگهداری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و کارشناسان این اداره کل با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و با افراد سودجویی که برای کسب منافع اقتصادی بیشتر، سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می‌افکنند، به شدت برخورد خواهد شد.
 

 
کلمات کلیدی تعطیل یزد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com