180 هزار تن شیر در استان یزد تولید شد

180 هزار تن شیر در استان یزد تولید شد

علی ثقفی در گفتگو با فارس در یزد با بیان اینکه در سال گذشته این میزان شیر از 120 هزار راس گاو شیری در استان یزد تولید شده است، اظهار داشت: 50 درصد از این میزان شیر تولیدی به صورت شیر و فرآورده‌های لبنی به استان‌های همجوار صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد ماهانه 10 هزار تن خوراک دام در سه واحد تولیدی تولید می‌شود و به صورت یارانه‌دار در اختیار دامداران قرار می‌گیرد، افزود: در سال گذشته بالغ بر 12 میلیارد ریال یارانه خوراک دام برای دام‌های سنگین و سبک به دامداران استان یزد پرداخت شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 62 هزار تن گوشت سفید و قرمز در استان یزد تولید شده است، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 50 هزار تن مرغ از 800 واحد تولیدی در استان یزد تولید شده که از این میزان 60 درصد مازاد بر مصرف نیاز استان یزد به استان‌های همجوار صادر شده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان یزد همچنین بیان داشت: در همین مدت 12 هزار تن گوشت قرمز نیز در استان یزد تولید شده است.
ثقفی یادآور شد: با توجه به اینکه میزان مصرف استان یزد در زمینه گوشت قرمز نزدیک به 16 هزار تن است، در سال گذشته بیش از 4 هزار تن گوشت قرمز از سایر استان‌های کشورمان به استان یزد وارد شده است.
 

 
کلمات کلیدی یزد تولید شیر
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com