تخم‌مرغی قاچاق نشده است

 تخم‌مرغی قاچاق نشده است

با کاهش قیمت جهانی نهاده‌های مرغی، وضعیت تولید مرغ و تخم‌مرغ از سیر مطلوبی برخوردار شده است.
مدیرعامل سابق اتحادیه مرغداران میهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: با کاهش قیمت جهانی نهاده‌های مرغی شامل ذرت و سویا و افزایش همکاریهای بخش خصوصی دولتی وضعیت تولید مرغ و تخم‌مرغ سیر مطلوبی را دنبال می‌کند.
ناصر نبی‌پور افزود: در زمان حاضر قیمت ذرت از 360 تومان به 260 و سویا از 450 به 375 تومان کاهش یافته که باعث خروج صنعت مرغداری از بحران مالی شده است.
وی با شاره به وضعیت تولید خاطرنشان کرد: با این که نوسانهای محدود قیمت غیرقابل پیش‌بینی و عنصر لازم این صنعت است، اما تولید مرغ و تخم‌مرغ کشور جوابگوی نیاز و مصرف خواهد بود.
این کارشناس در ادامه گفت:‌چیزی به اسم قاچاق تخم‌مرغ در کشور وجود نداشته و آن چه از مرزها خارج شده به صورت رسمی و با مجوز دستگاههای ذیربط صادر شده است.
به گفته نبی‌پور حجم صادرات تخم‌مرغ که با حذف قانونی 60 درصد عوارض گمرکی صورت گرفته است به صورت محدود و حداکثر در وزن 1000 تن به کشور عراق ارسال شده است که با کاهش قیمت تخم‌مرغ در آن کشور، تاجران از صادرات به آن کشور صرف‌نظر کردند.
ناصر نبی‌پور مدیرعامل سابق اتحادیه مرکزی مرغداران میهن که پس از علیرضا مختاری به این سمت منصوب شده بود، دو روز پیش به علت خستگی، از سمت خود استعفا کرد

 
کلمات کلیدی قاچاق
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com