‬مرکز توزیع مرغ زنده در پلدختر لرستان جمع‌آوری شد

‬مرکز توزیع مرغ زنده در پلدختر لرستان جمع‌آوری شد

رییس دامپزشکی شهرستان پلدختر گفت: به منظور جلوگیری از ذبح مرغ‌زنده در سطح خیابانها و معابر این شهرستان، ‪ ۵۰‬مرکز توزیع مرغ زنده در این شهر جمع‌آوری شد.
"مراد بیرانوند" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف جایگزینی توزیع مرغ پرکنده بهداشتی به اجرا درآمده است.
وی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، پیشگیری از ایجاد ناراحتیهای روحی برای کودکان به هنگام ذبح مرغ زنده و ارتقای سطح بهداشت تغذیه را از مزایای این طرح عنوان کرد.
بیرانوند اضافه کرد: باتوجه به اینکه شهرستان پلدختر یکی از زیستگاههای مهم پرندگان مهاجر است، مرغ زنده می‌تواند زمینه شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان را فراهم کند.
وی تصریح کرد: جمع‌آوری این مراکز همچنین در جلوگیری از بیماریهای مشترک انسان، دام و طیور نیز موثر است.
رییس دامپزشکی شهرستان پلدختر اظهار داشت: قرار است با همکاری بانکهای عامل این شهرستان تسهیلات مناسب در اختیار واحدهای جمع‌آوری شده قرار گیرد تا در زمینه توزیع مرغ بهداشتی فعالیت کنند.
وی گفت: برای جلوگیری ازفروش مرغ زنده و بروز مشکلات احتمالی برای مردم، با عاملان توزیع مرغ زنده در این شهرستان به شدت برخورد می‌شود.
بیراوند یادآورشد: برای تامین مرغ بهداشتی مردم روستاهای سراب‌حمام، ولی عصر، سراب جهانگیر و شهر معمولان که واحدهای غیربهداشتی مرغ زنده آنها جمع‌آوری شده، روزانه ‪ ۵۰۰‬تا یک هزار کیلوگرم مرغ پرکنده بهداشتی در این مناطق توزیع می‌شود.
وی افزود: همچنین روزانه سه تا چهار تن مرغ پرکنده بهداشتی در شهر پلدختر توزیع می‌شود.
هم‌اکنون ‪ ۴۵‬مرکز بهداشتی توزیع مرغ پرکنده درشهرستان پلدختر وجود دارد.

 
کلمات کلیدی مرغ زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com