‌واحدهای مرغداری همدان 17 میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته‌اند

‌واحدهای مرغداری همدان 17 میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته‌اند
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در 10 ماهه سالجاری در واحدهای مرغداری استان 17 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی شده است.
محمد نظرپور، افزود: این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته میزان جوجه ریزی 17 میلیون و 700 هزار قطعه بوده است.
وی با بیان اینکه از نظر میزان مرغ در بازار مشکلی نداریم، اظهارکرد: روزانه بین 100 تا 120 تن مرغ کشتار و در بازار توزیع می‌شود، به طوری‌که با توجه به عرضه بالای مرغ شاهد کاهش قیمت مرغ هستیم.
نظرپور ادامه داد: با توجه به اینکه به اندازه کافی عرضه مرغ در بازار رخ می‌دهد، شرکت پشتیبانی امور دام به حمایت از تولید کننده وارد خرید تضمینی شده است، چراکه خوشبختانه فراتر از نیاز درخواستی بازار تولید داشته‌ایم و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در صورت نیاز بازار نسبت به عرضه مرغ منجمد در بازار اقدام خواهیم کرد، گفت: قیمت مرغ در بازار تابع عرضه و تقاضاست و قیمت تضمینی مرغ نیز 6500 تومان است.
وی در ادامه گفت: قیمت نهاده‌ها نسبت به سال قبل کاهش یافته، به طوری‌که در ماههای تیر تا مهر افزایش قیمت داشتیم، اما از آن پس تعدیل قیمت داشتیم و در تامین نهاده‌ها مشکلی نداشتیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یکی از مشکلات واحدهای مرغداری را نبود سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: به علت محدودیت منابع نتوانستیم مانند سال‌های گذشته نقدینگی مورد نیاز را در اختیار واحدها قرار دهیم، اما تمام تلاش خود در این زمینه به کار می‌بندیم.
وی در پایان اظهار کرد: براساس برنامه پنجم توسعه در سال 92 تعهد تولید 77 هزار تن گوشت مرغ را داشتیم که در این راستا اقدام به افزایش واحدهای مرغداری کردیم، به طوری‌که تا پایان سال برآورد تولید 69 هزار تن گوشت مرغ را داریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com