‌انحصار نهاده‌های دامی در اختیار ‌بدهکار بزرگ بانکی

‌انحصار نهاده‌های دامی در اختیار ‌بدهکار بزرگ بانکی
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو به تعهدات خود عمل نکند، کارت زرد می‌گیرد، گفت: واردات نهاده‌های دامی به شکل انحصاری در اختیار بزرگترین بدهکار بانکی کشور است.
مصطفی افضلی‌فرد در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: بر اساس همین آمار و ارقام که از 100 تشکل اقتصادی جمع‌بندی شده و مستند، علمی و منطقی است 43 درصد تولید، در این مدت کاهش یافته است و قیمت محصولات نیز 87 درصد افزایش یافته ‌به طوری که قیمت مواد اولیه تولید نیز 112 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی نادیده گرفته شدن سهم تولید را از اجرای هدفمندی یارانه‌ها بسیار غمبار توصیف کرد و افزود: به جای پرداخت سهم 30 درصدی تولید در این بخش تنها 3 درصد به این حوزه اختصاص یافته است در حالی که رقم آن در استان اردبیل ناچیز بود و توزیع آن نیز سرنوشتی غمبار داشت.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در یک سال اخیر در مقابل 50 واحد تولیدی تاسیس شده 566 واحد تولیدی تعطیل شده است.
وزیر نیرو به تعهدات خود عمل نکند، کارت زرد می‌گیرد
افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان با وزیر نیرو در مورد تامین حق‌آبه استان از قزل‌اوزن اشاره کرد و گفت: ما یک ماه به این وزارتخانه فرصت دادیم تا در این باب اقدام لازم را انجام دهد که اگر این کار صورت نگیرد وزیر نیرو به مانند وزیر اقتصاد کارت زرد می‌گیرد.
وی تصریح کرد: دفاع از حق و حقوق مردم به شکل قاطع وظیفه ماست و امروز ابزاری که در اختیار ما قرار گرفته دست هیچ کس نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اذعان داشت: ما در حمایت از صنعت و تولید انتظار داریم هم تجهیزات و هم تامین نقدینگی و منابع مالی به شکل واقعی صورت گیرد و این مشکلات که واحدهای ما گرفتار آن شده‌اند به همراه برخی تنگ‌نظری‌ها از بین برود.
افضلی‌فرد ضرورت بهره‌گیری از وجوه اداره شده را در حمایت از این بخش و تامین نقدینگی صاحبان واحدهای تولیدی ضروری خواند و یادآور شد: باید در اعمال نظارت نیز با دقت نظر بیشتر عمل کنیم.
واردات نهاده‌های دامی به شکل انحصاری در اختیار بزرگترین بدهکار بانکی کشور است
وی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: امروزه واردات نهاده‌های دامی به کشور به صورت انحصاری در اختیار بزرگترین بدهکار بانکی کشور است و خود وزیر صنعت و معدن نیز به آن اعتراف کرده که توان مقابله با او را ندارد.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: باید در اعمال ماده 16 همه بانک‌های عامل واقعیت‌ها را به تولید‌کنندگان اعلام کنند چرا که با پنهان‌کاری بخشنامه و اجرای ماده 16 نمی‌توان مشکلی را برطرف کرد.
افضلی‌فرد ضرورت تک نرخی شدن ارز را در بودجه سال آینده ضروری خواند و ادامه داد: شناور بودن نرخ ارز ضربه بزرگی را به اقتصاد وارد کرده و به سوء استفاده‌های کلان منجر شده است به طوری که یکی از اخلالگران ارزی کشور در مغازه هشت متری خود سالانه بیش از 14 میلیارد دلار گردش مالی داشته است.
وی بی‌ثباتی در قوانین، تعدد بخشنامه‌های دست و پاگیر، ضرورت ایجاد جاذبه‌های مطلوب در سرمایه‌گذاری، زدودن مقررات‌ دست و پاگیر، مبارزه با قاچاق کالا و همچنین تدوین برنامه راهبردی در حوزه نظارت را ضروری خواند و بیان داشت: مسئولان استانی باید اعلام کنند در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان مرزی چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com