۷۰ درصد دام سبک البرز توسط عشایر تولید می‌شود

۷۰ درصد دام سبک البرز توسط عشایر تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: این قشر زحمتکش جامعه در عرصه‌های مختلف کشور همواره حماسه آفرینی های فراوانی داشته اند.
مسعود کریمی در افتتاحیه جشنواره استانی عشایر البرز از مشکلات جامعه عشایری استان البرز سخن به میان آورد و اظهار کرد: اگر حق و حقوق عشایر مدنظر قرار نگیرد این جامعه تلاشگر تغییر سبک زندگی پیدا می کنند که این به معنی حذف  تولیدات عشایر و نابودی فرهنگ عشایری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تامین سوخت مورد نیاز عشایر را از جمله مهم ترین نیازهای عشایر دانست و گفت: باید به منظور حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از قطع جنگلها سوخت مورد نیاز عشایر تامین و در اختیار آنها قرار داده شود.
وی ساماندهی ایل راه‌های عشایری را از دیگر نیازهای آنان ذکر کرد و ابراز کرد: نگه داری و ترمیم این ایل راه ها مستلزم صرف هزینه های بسیاری است که اعتبارات مورد نیاز باید از سوی دولت تامین شود.
کریمی گفت: در برنامه ریزی های کلان و در اختصاص منابع توجه کمتری به جامعه عشایری می شود به نحوی که این افراد زحمتکش از سهم اعتبارات مورد نیازشان هم برخوردار نیستند.
وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین خدمات نظام به قشرهای مختلف مردم به ویژه عشایر دانست و افزود: این افراد نقش موثری در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشتند.
کریمی به نقش عشایر در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: امروز اقتصاد از محوری‌ترین مسائل کشور است و با توجه به جانفشانی‌های عشایر در روزهای سخت به جرات می‌توان گفت عشایر در تحول اقتصادی کشور نقش تأثیرگذاری دارند.
رئیس جهاد کشاورزی البرز به نقش اساسی عشایر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عشایر در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم ایران کردند و امروز نیز در سنگر دفاع از ولایت به پاسداری مشغول هستند.
وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش عشایر در زمینه تولید بی بدیل بوده و از این لحاظ از اقشار پیشرو جامعه محسوب می شوند و عشایر را می توان بهترین الگوی کاربرد فرهنگ کار و تلاش دانست.
کریمی برحضور گسترده جامعه عشایری استان البرز در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و افزود: عشایر البرزی با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر به دشمنان انقلاب ثابت می کنند که عشایر دلیر و آگاه ایران همیشه حامی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

 
کلمات کلیدی تولید دام سبک دام سبک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com