۷۰ درصد خسارت آنفلوانزای مرغی پرداخت شد

۷۰ درصد خسارت آنفلوانزای مرغی پرداخت شد
رییس سازمان دامپزشکی کشور از کاهش روند بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: بر پایه پرونده‌های تشکیل شده در استان از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت برآورد شده ناشی از بیماری، تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
محمدرضا رفیعی پور در ششمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور (IVPC ۲۰۱۸) در مرکز همایش‌های بین المللی رازی، اظهار کرد: دولت سالیانه مبلغ اندکی را برای پرداخت غرامت و تهیه واکسن به این سازمان اختصاص می‌دهد که تاکنون بخش قابل توجهی از این اعتبار بابت غرامت به تولیدکنندگان خسارت دیده طیور پرداخت شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم امسال، ۲۴ میلیون و ۵۰۰ قطعه مرغ در ۵۶۷ واحد مرغداری ۲۰ استان کشور شناسایی و معدوم شد.
به گفته وی، ویروس شناسایی شده از تیپ H۱N۸ است.
وی تاکید کرد از ۲۷ هزار واحد مرغداری کشور فقط ۵۶۷ واحد درگیر بیماری شدند که این روند نشان می‌دهد اقدام‌های بهداشتی قرنطینه‌ای موثر بوده است و شرایط بهبود می‌یابد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور مدیریت بهداشتی واحد‌های مرغداری را پراهمیت دانست و افزود: مدیریت بهداشتی در صنعت طیور شامل مرغ مادر، کارخانه‌های تولید خوراک طیور، جوجه ریزی و حمل و نقل می‌شود که اگر بخوبی اجرا شود نه فقط خطر ریسک بیماری‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با همه گیری بیماری نیز روبرو نمی‌شویم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com