۵۰‬ غرفه عرضه گوشت مرغ در تهران

۵۰‬ غرفه عرضه گوشت مرغ در تهران

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ‪ ۵۰‬ غرفه عرضه مستقیم گوشت مرغ به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در تهران دایر می‌شود.
 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدمحمد موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این غرفه‌ها با هدف عرضه گوشت مرغ با قیمت ارزان و با همکاری سازمان میادین و تره بار شهرداری تهران دایر می‌شود.
 وی سپس قیمت گوشت مرغ در این غرفه‌ها را پایین تر از قیمت آن در بازار و اندکی بیش از قیمت خریداری شده از تولیدکنندگان ، اعلام کرد.
 این مقام مسئول با بیان آنکه این غرفه‌ها در اختیار تشکل‌های تعاونی قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: تعداد این غرفه‌ها تا یک ماه آینده به ‪۲۵۰‬ و تا پایان سال به ‪ ۷۰۰‬غرفه افزایش خواهد یافت که افزون بر گوشت مرغ، سایر محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی نیز در این غرفه‌ها به صورت مستقیم به مردم عرضه می‌شود.
 به گفته موسوی، تلاش خواهد شد تا محصولات کشاورزی در این غرفه‌ها با حداقل قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.
 وی که در نخستین روز هفته دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت، همچنین از بهره برداری از ‪ ۱۴۱‬پروژه تشکل‌های تعاونی روستایی و کشاورزی در این هفته خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در ‪ ۹۹‬شهرستان از ‪ ۲۶‬استان کشور با مجموع سرمایه‌گذاری ‪ ۲۴۵‬میلیارد و ‪ ۴۹۰‬میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.
 موسوی سپس تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها ‪ ۲‬میلیون و ‪۵۰۰‬ هزار نفر از روستاییان و کشاورزان از مزایای آنها بهره مند می‌شوند.
 وی ‪ ۳۴‬درصد از طرح‌های آماده بهره برداری را مربوط به تقویت زیرساخت های مورد نیاز شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی نظیر احداث انبار، سردخانه، کارخانه‌های بسته بندی، خوراک دام و ...، ‪ ۱۲‬درصد احداث و راه اندازی مجتمع‌های خدماتی و تجاری و ساختمان‌های اداری، ‪ ۴۰‬درصد ایجاد و تجهیز فروشگاه و مراکز توزیع کالا و ‪ ۱۴‬درصد مربوط به واحدها و صندوق‌های اعتباری دانست.
 وی در ادامه از شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران به عنوان گسترده‌ترین شبکه ارتباطی با جامعه کشاورزان و روستاییان در سطح خاورمیانه یاد کرد و افزود: این شبکه حدود شش هزار شرکت تعاونی و اتحادیه های تعاونی روستایی، کشاورزی و زنان را با ‪ ۵/۶‬میلیون نفر عضو زیر پوشش دارد.
 مدیعرامل سازمان مرکزی تعاون روستایی سپس برخورداری از یک قانون مستحکم و آیین نامه وسیع برای اجرای تمام فعالیت‌های مرتبط با بخش کشاورزی در مراحل مختلف پیش، حین و پس از تولید، ‪ ۱۱‬هزار فروشگاه با قابلیت عرضه ‪ ۲‬تریلیون و ‪ ۵۰۰‬میلیارد ریال کالای مصرفی روستاییان و کشاورزان و یکهزار صندوق اعتباری با ‪ ۴۰۰‬میلیارد ریال سرمایه را از دیگر ویژگی‌های شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور برشمرد.
 موسوی اظهار داشت: این شبکه دارای سه هزار باب انبار ملکی و استیجاری با حدود ‪ ۲/۶‬میلیون تن ظرفیت بوده و در ‪ ۵۷‬هزار و ‪ ۱۱۷‬روستای کشور به روستاییان و کشاورزان خدمات ارایه می‌دهد.
 وی همچنین با اشاره به سابقه حدود نیم قرنی فعالیت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نظارت و ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی و کشاورزی و ساماندهی و کارآمدسازی این شبکه عظیم را از جمله وظایف این سازمان برشمرد.
 این مقام مسئول سپس خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی را از ماموریت‌های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی در سال جاری ‪ ۵۱۱‬هزار تن انواع محصولات کشاورزی را به قیمت توافقی و ‪۲۱۱‬ هزار تن محصول را به قیمت تضمینی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی خریداری کرده است.

 
کلمات کلیدی توزيع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com