۵۰۴۶ نفر در راستای کنترل بیماری های دامی در مشهد آموزش دیدند

۵۰۴۶ نفر در راستای کنترل بیماری های دامی در مشهد آموزش دیدند
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: بیش از پنج هزار و ۴۶ نفر در مباحث مربوط به کنترل و نظارت بیماری های دامی، طیور و آبزیان و بررسی های بیماری های دامی آموزش دیدند.
بهروز خسروی نیا ظهر شنبه در نشست خبری پیرامون نظارت های بهداشتی دامپزشکی ایام نوروز که در سالن اجتماعات شبکه دامپزشکی مشهد برگزار شد اظهار داشت: در کنار بازرسی و نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیع کنندگان دامی بر آموزش این واحدها و مصرف کنندگان توجه ویژه ای شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در مشهد بیش از ۱۲۷ تن موادغذایی پروتئینی ضبط شد افزود: از این میزان مواد غذایی بیش از ۳۵ تن معدوم شد.
وی با اشاره به اینکه در کنار بازرسی و نظارت بر واحدهای مرتبط به این شبکه به آموزش مصرف کننده ها و توزیع کننده و همچنین پرسنل دامپزشکی توجه شده است گفت: در این راستا تعداد پنج هزار و ۴۶ نفر به منظور کنترل و نظارت بیماری های دامی، طیور و آبزیان و بررسی های بیماری های دامی آموزش دیدند.
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد از فعالیت های گسترده برای جلوگیری از ورود بیماری های طیور مانند آنفلوآنزای مرغی خبر داد و گفت: برای این منظور از واحدهای صنعتی و روستایی و زیستگاه های پرندگان وحشی و محیط زیست بازدید داشتیم که ۶۶ در این زیستگاه ها کشف کرده ایم.
وی با بیان این که برخی نقاط در سطح شهرستان به لحاظ عرضه فرآورده های خام دامی تجمع دارند گفت: دفتر شبکه دامپزشکی مشهد در مرکز میدان استقلال که به نوعی بارانداز استان محسوب می شود امروز افتتاح می شود.
خسروی نیا دفتر استقلال را به عنوان شعبه دوم دفتر اداره کل دامپزشکی مشهد خواند و گفت: این دفتر جهت مراجعه مستقیم شهروندان برای ارائه شکایات و یا درخواست توضیحات درباره محصولات ایجاد شده است و امیدواریم سال آینده دفتری به همین منظور در خیابان طبرسی افتتاح شود.
وی از صادارت ۳۷ هزار تن تخم مرغ به کشورهای افغانستان، ترکمنستان و عراق از مشهد خبر داد و گفت: فرآورده های پوستی به کشورهای چین و ایتالیا صادر شده اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com