۵۰ درصد واردات نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر است

۵۰ درصد واردات نهاده‌های دامی در انحصار یک نفر است
صدرالله دولت افزود: افزایش قیمت مرغ در بهمن‌ماه بی‌سابقه بود/ وزارت کشاورزی ابزارهای لازم برای تنظیم بازار را در اختیار ندارد
صدراله دولت مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به انحصار در واردات نهاده های دامی اظهار کرد: متاسفانه در  واردات نهاده های دامی انحصار وجود دارد به شکلی که 50 درصد از واردات آن در اختیار یک نفر قرار دارد.
وی افزود: این انحصار تاثیر چندانی بر افزایش قیمت مرغ در سال های اخیر نداشته است، اما شرایط را برای رقابت پذیری سایر افراد از بین برده است.
مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام گفت: نبود فضای رقابت و تصمیم گیری های که وارد کننده اصلی نهاده های دامی در کشور می گیرد فرصت را برای رقابت از تجار و بازرگانان این حوزه گرفته اند که این مسئله بسیار خطرناک است.
صدراله دولت در خصوص افزایش قیمت مرغ در بهمن ماه اظهار کرد: افزایش قیمت در ایامی مانند ماه محرم، ماه رمضان و ایام نوروز طبیعی است، اما افزایش قیمت در بهمن ماه اقدامی نادر است.
وی با اشاره به دلایل افزایش اخیر قیمت مرغ گفت: افزایش اخیر قیمت مرغ به دلیل کاهش تولید ارادی مرغداران بود که بعد از ضرردهی فراوان در ماه های گذشته تصمیم گرفتند که تولید خود را کاهش دهند.
مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص اظهار نظر وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات شبکه توزیع بیان کرد: با توجه به اجرای قانون انتزاع شرایطی به وجود آمده که وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی هماهنگی لازم برای توزیع مرغ در استان ها را ندارند.
دولت عنوان کرد: تمام اصناف و شبکه های توزیع در کنار اتحادیه ها زیر نظر وزارت صنعت، فعالیت می کنند و وزارت جهاد کشاورزی ابزاری برای توزیع مرغ و یا کنترل بازار در اختیار ندارد.
وی افزود: ما سه سال پیش و در زمان اجرای این قانون هشدار لازم را داده بودیم و اعلام کرده بودیم که این ناهماهنگی وضعیت کالاهای اساسی مردم را خطرناک خواهد کرد، اما کسی به آن توجه نکرد.
مدیرعامل سابق شرکت پشتیبانی امور دام با انتقاد از بی توجهی دولت به تولیدات دامی بیان کرد: دولت یازدهم مانند، دولت قبل یارانه دامداران و مرغداران و دیگر بخش های حوزه کشاورزی را نمی دهد همین مسئله باعث شده این بخش ها به شدت تحت فشار قرار بگیرند.
دولت افزود: در کشاورزی تولید کننده و مصرف کننده باید یارانه بگیرند، بنابراین تداوم وضع موجود به نابودی صنعت دامداری و مرغداری در کشور می انجامد.
 
 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۲/۱۹

    بجاى اين كلمه افزايش 2000 هزار تومانى مرغ در بهمن ماه كه به غلط همه از ان استفاده ميكنند بايد بگوييد ضرر هاى 2000 هزار تومانى هر كيلو مرغ بعد از ماه ها سرانجام به پايان رسيد و مرغ به قيمت واقعى خود رسيد البته اگر بگذارند بماند كه بعيد هم به نظر ميرسد چون همه بسيج شده اند تا اين صنعت بزرگ بعد از نفت را نابود كنند بجاى اينكه دست واسطه هاى نهاده ها و دلالان مرغ را از بين ببرند و بجاى حل مسئله خيلى راحت صورت مسئله را پاك ميكنند و دارند با تبر به ريشه اين صنعت بزرگ مى زنند

    پاسخ...
  •  

    ............ گفت : ۹۳/۱۲/۱۹

    سلام باعث تاسفه که با یک تصمیم غلط در مورد واردات کنجاله سویا و حذف تعرفه تولیدگران داخلی از عرصه رقابت خارج شدند و فقط به سود تولید کنندگان و کارگران خارجی شد
    آیا قیمت مرغ با کاهش قیمت جهانی کنجاله سویا کاهش یافت ؟
    اگر تعرفه 20 درصدی بر واردات کنجاله سویا بسته شود و از طرفی تعرفه واردات دانه 4 درصد باشد صنعت روغن کشی داخلی با قدرت شروع به کار می کند و حتی صادرکننده کنجاله هم می توانیم باشیم

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۲/۱۹

    بيشتر از اين رقم است در كشورى كه كه صدها بابك زنجانى، شهرام جزائرى، و ديگر زحمتكشان وجود دارد وضع توليد هم بهتر از اين نمى شود وقتى اينقدر راحت اين دلالان بدون هيچ مزاحمتى در حال جولان دادن هستند و بجاى محاكمه مورد حمايت هم قرار مى گيرند بايد توليد هم به چنين روزى در ايد

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    kamran گفت : ۹۳/۱۲/۲۰

    دوست عزیز جو گیر نشو .عمده روغن خوراکی که ما تو ایران مصرف میکنیم فقط تو ایران بسته بندی شده و گرنه تولید داخل نیست.ایران سهم خیلی کمی توتولید سویا و ودانه های روغنی داره که اونم به خاطر شرایط اقلیمیه

    پاسخ...
  •  

    کاوه گفت : ۹۳/۱۲/۲۰

    نیازی به زور زدن برای پایین آوردن قیمت مرغ نیست، دست دلالان را کوتاه کنید قیمت واقعی می شود، سود مرغداران با این شرایطم کمه ولی اونا به اینم قانعن، ؟

    پاسخ...
  •  

    مقیمی گفت : ۹۳/۱۲/۲۰

    جناب دولت . بدترین وضعیت مرغدار و دامدار در زمان خود شما بود که شرکت پشتیبانی را به این روز نشوندین.

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    ........... گفت : ۹۳/۱۲/۲۶

    دوست عزیز بی دقت در مطالعه مطلب و سریع اتهام جو گیری می زنی و سیاه نمایی می کنی
    بحث من استفاده از پتانسیل صنعت روغن کشی داخلی از دانه های روغنی است که با 25 درصد ظرفیت مشغول به کار است
    درحالیکه ضریب اشتغال به کار بالایی دارد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com